Ranije su potpisani memorandumi o saradnji sa Rudarsko-geološkim i Saobraćajnim fakultetom
Javno-komunalno preduzeće "Beogradski metro i voz" i Arhitektonski fakultet u Beogradu potpisali su danas memorandum o saradnji i akademskoj zajednici predstavili projekat izgradnje metroa pod nazivom "Gradimo METROpolu".
"Velika mi je čast i zadovoljstvo da na ovaj način, potpisivanjem ovog memoranduma, otvorimo jednu novu stranicu o saradnji gradskih preduzeća i institucija i jednog velikog projekta koji je pred nama sa ovako važnom obrazovnom ustanovom u našoj zemlji, koja ima jednu od najdužih tradicija na Beogradskom univerzitetu", rekao je direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović.
Istakao je da je "Beogradski metro i voz" od samog osnivanja započeo saradnju sa Beogradskim univerzitetom i potpisao memorandume sa više fakulteta, kao i da je u pitanju najveći projekat, i u smislu vrednosti i u smislu trajanja.
"Uglavnom smo se usmerili na tehničke fakultete. Te saradnje nisu otišle mnogo dalje od samih memoranduma, ali s druge strane neki fakulteti su se više uključili putem određenih učesnika u samom projektu, ne kao institucija direktno", kazao je Mladenović i pozvao studente da se priključe projektu.
"Beogradski metro i voz" je već potpisao memorandume o saradnji sa Rudarsko-geološkim i Saobraćajnim fakultetom.
Dekan Arhitektonskog fakulteta Vladimir Lojanica poželeo je dobrodošlicu prisutnim i izrazio zahvalnost celokupnom timu JKP "Beogradski metro i voz".
"Ovaj sporazum je krovni sporazum koji bi trebalo da obezbedi našu međusobnu saradnju na pitanjima učešća u razvoju beogradskih metro linija. Mi kao fakultet, budući da smo multidisciplinarni, možemo sa našim ekspertizama da pokrijemo raspone od planiranja, urbanizma, projektovanja, konstrukcija do završnih obrada, enterijera", rekao je Lojanica.
Dodao je da je ovaj krovni sporazum početna tačka njihove međusobne saradnje.
"Mi ćemo posle videti na kojim sve nivoima možemo da uključimo celokupan kadar Arhitektonskog fakulteta, kako nastavnički kadar, tako i studentski", kazao je Lojanica.
Metro će imati tri linije, koje će povezivati Makiš i Bežanijsku kosu.
Prva linija (Makiš - Mirijevo) biće duga 21, 4 kilometara i imaće 21 stanicu.
Druga linija (Bežanisjka kosa - Mirijevo) biće duga 24 kilometara, sa 24 stanice, dok će treća linija (Bežanijska kosa - Banjica) imati 22 stanice i biće duga 23 kilometara.
Završetak izgradnje prve linije očekuje se 2028. godine, druge linije 2030. dok je završetak treće linije planiran za 2033. godinu.
Širina koloseka iznosiće 1.435 mm, a jačina jednosmerne struje biće 1.500 V.
Ukupna broj putnika u vršnom času biće 100.250, a maksimalna brzina voza biće 80 km/h, dok će trajanje vožnje biti od 30 do 40 minuta.
Metro će imati u potpunosti automatizovan sistem, odnosno vozovi će biti bez mašinovođe.
Metode izgradnje su duboki iskop, plitki iskop i površinski.
Projektna vrednost izgradnje prve linije metroa iznosi 3,1 milijardi dinara, a prema procenama, vrednost projekta po kilometru iznosiće 100 miliona evra.
Oko 85 odsto projekta biće finansirano iz kredita, a ostatak iz državnog budžeta. Partneri projekta su kompanije Egis, Power China, RATP, Systra i DB.
Prezentaciju "Gradimo METROpolu" organizovalo je JKP "Beogradski metro i voz" u saradnji sa Univerzitetom u Beogradu u cilju većeg uključivanja akademske zajednice u projekat izgradnje beogradskog metroa.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.