Organizovano putovanje dece ne može da se sprovede bez vanredne provere tehničke ispravnosti vozila
Jedna osoba je poginula, a osam je povređeno u saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila rano jutros na putu Novi Sad - Beograd.
Još jedan izgubljeni mladi život. Još jedna tragedija. Još jedna opomena. Nakon ovakve tragedije, ponovo nas muče ista pitanja: šta je i zašto krenulo po zlu, ko je odgovoran i kako da prestanemo da svedočimo gubljenju života na putevima širom zemlje?
"Ovo je deveto dete koje je stradalo na našim putevima. Ono što zabrinjava jeste da se su sva deca, dakle devetoro, od početka godine stradala u svojstvu putnika. Očigledno da decu ne prevozimo dovoljno bezbedno. Tri sata ujutru je bilo, pretpostavljamo da je bio umor obzirom da su vremenski uslovi bili idealni za vožnju", ističe za UNU potpukovnik Uprave Saobraćajne policije Dejan Stević.

Ali ne i odluka da deca putuju kombijem u privatnoj režiji, umesto organizovanim prevozom koji je zakonski regulisan, poručuju stručnjaci. I ne samo to - onda kada za volanom nije profesionalni vozač, rizik od saobraćajne nezgode je, opominju, skoro dvostruko veći.
"To nije, generalno, zabranjeno ukoliko se deca slože i njihovi roditelji pristanu na to. Sa gledišta struke i bezbednosti saobraćaja to svakako nije prihvatljivo i svaka naša preporuka ide ka tome da u saobraćaju bude što veći broj profesionalaca, a posebno ako pričamo o organizovanom prevozu dece, o prevozu dece inače, većih grupa dece i tako dalje", ističe za UNU profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Krsto Lipovac.

Upravo zbog toga, organizovano putovanje dece ne može da se sprovede bez vanredne provere tehničke ispravnosti vozila, a zabranjena je i vožnja noću kako bi se sprečio umor vozača. To bi, ocenjuju upućeni, trebalo da važi i za sopstveni odnosno privatni prevoz.
"To u velikoj meri onda povećava troškove. Dakle, vi kada putujete preko dana onda imate dodatna noćenja, dolazite na destinaciju popodne, predveče, imate noć više nego kada putujete u toku noći. I isto tako u povratku, dakle, ne možete da koristite noć, nego opet morate da prespavate, da platite noćenje i da nastavite putovanje dalje, zato se noć najčešće koristi za vožnju kao neko mrtvo vreme, ali to nosi svoje rizike i o tome pogotovo kada je reč o mladima i deci", objašnjava za UNU Aleksandar Seničić ispred YUTA-e.

Sagovornici UNE saglasni su da saobraćajne propise uvek treba unapređivati, ali da i postojeći pružaju mogućnost da se u vožnji osećamo sigurno i bezbedno.
"Čini mi se da, generalno, nedovoljno radimo na unapređenju svesti o rizicima u saobraćaju, na širenju nekih elementarnih znanja vezanih za različite rizike i kako ih sprečiti u saobraćaju, a posebno kasnimo u prihvatanju pravila u našoj praksi u organizaciji i upravljanju saobraćajem", stava je prof. Lipovac.
Zato, hajde da se, konačno, osvestimo. Svi. Danas. Odmah. Ne čekajmo sutra u strepnji da će nam asfalt odneti još jedan život. Probudimo se, budimo odgovorni - u saobraćaju i u životu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







