Samo tri strašna incidenta dogodila su se u protekla 24 sata
Tri osobe izgubile su život u saobraćajnoj nesreći kod Kruševca. Legendarni fudbalski trener izazvao saobraćajnu nesreću vozeći u suprotnom smeru. Saobraćajna policija isključila je iz saobraćaja vozača vozio čak 225 kilometara na čas... Svi ovi incidenti dogodili su se u proteklih 24 sata.
Pokušali smo da odgonetnemo razlog, čini se, sve većeg broja saobraćajnih nezgoda na srpskim putevima.
Do teške saobraćajne nesreće, u mestu Mudrakovac, kod Kruševca, došlo je sinoć, pola sata pre ponoći, kada je audi, za koga policija sumnja da se kretao neprilagođenom brzinom, udario u drugo vozilo, marke Ford.
Poginuli su vozač ford-a, suvozač i putnik u vozilu, dok je dvadesetogodišnji vozač Audija, koji je zadobio lake telesne povrede, uhapšen zbog sumnje da je izazvao saobraćajnu nesreću i određeno mu je zadržavanje do 48 časova.
Profesor Vujanić otkriva koji prekršaj je doveo do tragedije.
"Za saobraćajnu nesreću su potrebne dve stvari. Prva je da neko stvori opasnost, a druga je, da onaj ko može da izbegne, ne izbegne. U ovom slučaju nesporno je da je opasnost nastala prilikom levog skretanja na saobraćajnicu koja ima prioritet," kaže Milan Vujanić ispred Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Kada smo kod stvaranja opasnosti, društvenim mrežama se proširio snimak mercedesa koji se kretao u suprotnom smeru novootvorenom saobraćajnicom i izazvao čeoni sudar.
Na svu sreću, pričinjena je samo materijalna šteta.
Mercedesom je upravljao fudbalski trener Ljupko Petrović, koji je policiji rekao da je "da nije primetio da je u pogrešnoj traci".
Profesor Vujanić kaže da zakon ne prihvata ovakva objašnjenja.
"Mogu da razumem da neko na trenutak ne obrati pažnju, ali to zakonodavac ne priznaje, i meni je teško da to razumem, jer bukvalno su životi ugroženi čeonim sudarom koji je najgori sudar" ističe on.
Ako za trenutak nepažnje možda i možemo imati opravdanja, svesno izazivanje opasnosti bahatom vožnjom ne sme biti tolerisano.
Saobraćajna policija isključila je iz saobraćaja vozača koji je na putu Beograd-Mladenovac vozio čak 225 kilometara na čas na delu puta gde je ograničenje 60.
Protiv vozača će biti podneta prekršajna prijava, a kazne za bahatu vožnju u inostranstvu mogu biti basnoslovne.
"U Švajcarskoj je čovek vozio 320 km/h na ograničenju od 120 i kažnjen je sa 238 hiljada švajcarskih franaka. Zašto? Kod njih je kazna proporcionalna primanjima, a kod nas ćete istom kaznom kazniti i onoga ko ima penziju 25.000 dinara i onog koji ima platu 2000 evra", zaključuje Vujanić.
Strože kazne možda mogu biti deo rešenja, ali uzrok, uzrok je čovek.
Automobil bez čoveka ne može biti ni pijan, ni umoran, ni bahat, ni prebrz... Valjda će ova tri primera biti dovoljna da nas osveste da u saobraćaju budemo pažljiviji i da usporimo
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.