Da li je nadstrešnica bila rekonstruisana ili ne - ona se obrušila i ljudi su stradali. Zato smo i pitali kako je do toga došlo?
Nakon jučerašnje nesreće na Železničkoj stanici Novi Sad, u kojoj je život izgubilo 14 ljudi usled pada nadstrešnice, najavljeno je od strane nadležnih da će se pronaći krivci i da će oni odgovarati za napravljene propuste.
Mi smo dodatno potražili objašnjenje od stručnjaka šta je uzrokovalo pad nadstrešnice na Železničkoj stanici čiji su radovi na rekonstrukciji završeni pre četiri meseca.
Zgrada Železničke stanice Novi Sad zvanično je otvorena u julu ove godine. Izvođač radova bio je kineski konzorcijum, dok je projektovao saobraćajni institut CIP.
"Na osnovu onoga što je danas pokazano na internetu, na osnovu izjava pojedinih ljudi mi možemo da vidimo da jučerašnji stav ipak ne odgovara istini. Naime kada je direktor CIP-a, preduzeća koje to projektovalo, da se oni nisu bavili rekostrukcijom te nadsrešnice, pa i ministar je to rekao. Na internetu su se pojavile brojne fotografije koje dokazuju da su se ti isti ljudi i te iste insititucije hvalile da su radile nadstrešnicu, da su napravile novu nadsrešnicu, da su se slikali sa tom nadstrešnicom", kazao je arhitekta i izvršni direktor Asocijacije srpskih arhitekata Slobodan Maldini.
Genaralni direktor Saobraćajnog instituta CIP Slaven Tica prethodno je izjavio da je kompletna procedura u projektnom smislu na celom objektu apsolutno ispoštovana:
"Ono što Saobraćajni institut CIP može da kaže, koji je radio deo tehničke dokumentacije, da projektom stanične zgrade nije obuhvaćena u konstruktivnom smislu nadstrešnica na južnoj fasadi, koja je srušena i ona nisu bile ni predmet projekta, ni rekonstrukcije."
Da li je nadstrešnica bila rekonstruisana ili ne - ona se obrušila i ljudi su stradali. Zato smo i pitali kako je do toga došlo?
"Tu je očigledno da se ta nadstrešnica otkačila, da su se te zatege otkačile gore sa svojih kotvi. Te zatege po svom profilu, uopšte nisu zatege, to su čelične cevi ispunjene betonom, što je apsurd, i u čijoj se sredini nalazi jedna jedina žica, jedna jedina armaturna žica. Tako se ne radi zatega, to nije zatega. Sama kotva, one su rađene gore na krovnoj konstrukciji, koja nije ni krovna konstrukcija, to je tanka jedna ploča koja uopšte nema konstruktivnu ulogu, da je urađena kotva, koja ima ulogu skupljanja i držanja, ne bi bilo tako. Ja sam sklon sumnji da tamo uopšte postoje kotve", objasnio je Maldini.
Tim povodom se oglasila i Inženjerska komora Srbije i najavila da će sastaviti tim eksperata koji će biti na raspolaganju Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i svim nadležnim organima za sve korake koje je neophodno preduzeti kako bi se utvrdili uzroci tragedije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.