Turistička agencija je iznenada objavila putnike da prestaje sa radom pa je ostalo nejasno šta će biti sa njihovim aranžmanima
Novosadska turistička agencija "City travel" objavila je u subotu da prestaje sa radom "zbog finansijskih problema". To je, međutim, ostavilo putnike bez letovanja i oni sada zahtevaju da im se novac vrati. Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je da je ova agencija već neko vreme bila u problemu i da su se javljali ljudi da imaju probleme sa povrćajem novca.
"Turistička agencija City travel prestaje da radi od 5. avgusta, kao što ste verovatno već čuli, zbog finanijskih problema. Razumemo one koji su nezadovoljni, svakako smo imali najbolje namere, kao svih prethodnih 13 godina. Posebno se zahvaljujemo ovih 90 odsto putnika i kolega koji nam šalju poruke podrške... Većina nam je pisala da ćemo zajednički dogovoriti neki duži rok za vraćanje sredstava. Hvala puno", navela je agencija na svojoj Fejsbuk stranici.
Redakciji 021.rs javili su se putnici koji su imali avgustovske aranžmane za Španiju, Tursku i Grčku preko ove agencije. Samo nedelju dana pre puta, od vlasnika agencije Gorana Pašića saznaju da na letovanje neće ići "zbog finansijskih poteškoća" agencije, koja je zatvorena.
"Račun je u blokadi, turistička inspekcija i MUP posebno odeljenje ne dozvoljavaju dalji rad. Svi aranžmani su otkazani od nas ili organizatora", navodi se u lančanoj SMS poruci koju su putnici dobili, prenosi 021.rs.
Građani koji su uplatili aranžmane tada saznaju da ova agencija, njihov subagent, odnosno posrednik u putovanju, novac nije ni prebacio organizatoru, pa njihova letovanja nikada nisu ni bila rezervisana.
"Mi smo prvi deo putovanja za Španiju uplatili u maju, drugi deo u junu, uredno smo dobili ugovor da je ceo aranžman isplaćen, a u subotu smo saznali da mu MUP i inspekcija ne dozvoljavaju dalji rad. Od organizatora smo saznali da nismo ni bili u sistemu, nema rezervacije našeg putovanja", priča za 021.rs A. S.
Agencija je prodavala aranžamane za Grčku, Tursku, Španiju, Tunis, ali i ture po evropskim gradovima, a samo nedelju dana pre nego što će objaviti bankrot, reklamirala je jesenje i zimske aranžmane po specijalnim cenama među kojima je i 15 odsto popusta na sve avio aranžmane za jesen, zimu i Doček Nove godine.
Prema podacima iz Agencije za privredne registre (APR), ova turistička agencija, sa sedištem u Novom Sadu, osnovana je 2010. godine.
Prema zvaničnoj evidenciji, agencija sa sedištem u Laze Kostića 4 u blokadi je već tri dana na iznos od 370.466 dinara, ali joj to nije prvi put.
Agencija je bila u prinudnoj blokadi pet puta u poslednje dve godine, naplaćivali su se i izvršitelji, a protiv agencije je pokrenuto i nekoliko sudskih sporova, piše 021.rs.
Sva tri računa bila su blokirana pre samo dva meseca. Pre osam meseci je agencija tužena na iznos od 323.356 dinara, a mesec dana pre toga sva tri računa ponovo su bila u blokadi i to na iznos od 123.200 dinara.
Ova agencija nije članica Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA, te putnici nemaju YUTA garanciju putovanja sa povraćajem novca u roku od 15 dana, niti druge zaštitne mehanizme.
Seničić je izjavio da je turistička agencija "City travel" iz Novog Sada već nekoliko vreme bila u problemu i da su se ljudi javljali da imaju probleme sa povraćajem novca.
"To je posrednička agencija i ona isključivo prodaje turističke aranžmane organizatora putovanja i nema obavezu da snosi odgovornost ukoliko nisu ispunjeni određeni uslovi", rekao je on za Tanjug.
Seničić je objasnio da postoje dve kategorije turističkih agencija koje mogu da rade na tržištu, a to su posredničke i agencije organizatori koje moraju da imaju licencu, garanciju putovanja, odnosno polisu osiguranja i bankarsku garanciju koja omogućava da u spornim situacijama ljudi dobiju novac.
"Posrednička agencija nema takvu obavezu i ona prodaje iskuljučivo aranžmane većih agencija sa kojima ima ugovore", objasnio je on.
Kako je naglasio, odgovornost je uvek na organizatoru putovanja čak iako posrednička agencija nije plaćala, odnosno prosleđivala uplate putnika.
Seničić dodaje da ipak postoje načini kako bi se putnici mogli osigurati od ovakvih stvari, kao na primer da posrednička agencija koja primi novac od putnika ne može da raspolaže s njim dok se aranžman ne realizuje.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.