Ukoliko bi takav predlog bio usvojen, oni koji upravljaju trotinetima bi bili podložni kontroli, testiranju, isključenju iz saobraćaja, zadržavanju, smatraju u MUP-u i dodaju da bi za ove dvotočkaše bilo neophodno prilagoditi infrastrukturu
Upotrebu električnih trotineta na ulicama treba zakonski regulisati, kako bi se bezbednost svih učesnika u saobraćaju podigla na viši nivo, zaključak je javne rasprave o Nacrtu izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.
Ministarstvo unutrašnjih poslova pripremilo je, ovim povodom, niz predloga po kojima se električni trotineti svrstavaju u vozla, a oni koji njima upravljaju spadaju u kategoriju vozača, koji ne smeju biti mlađi od 14 godina.
Javna rasprava održana je u Privrednoj komori Srbije u Beogradu u prisustvu direktora Agencije za bezbenost saobraćaja Banka Stamatovića, predsednice Prekršajnog suda u Beogradu Olivere Ristanović, pomoćnika načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Zlatka Belencana i Vladana Nikolića, kao i načelnika Uprave sobraćajne policije MUP-a Slaviša Lakićević.
Takođe, na skupu su učestvovali i predstavnici pravosuđa, profesori sa Saobraćajnog fakulteta, predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i predstavnici privrede.
Načelnik Lakićević je rekao da je ova javna rasprava dobar način da se razgovara o svim postojećim propustima u saobraćajnom zakonodavnom okviru, koji su od presudnog značaja za naše građanstvo i privredu, dok je direktor ABS Stamatović istakao da njegova agencija aktivno uključena u svim temama čiji je cilj unapređenje bezbednosti u saobraćaju, pa tako i pravljenju novog zakonodavnog okvira.
"Cilj je da budemo produktivni i sve ono što smo primetili kao grešku da ispravimo", rekao je Stamatović.
Pomoćnik načelnika Nikolić je rekao da su u javnosti mišljenja bila podeljena kada su u pitanju električni trotineti i da ih jedan deo stručne javnosti nije smatralo vozilima.
"Mi smo na kraju predložili da se trotineti svrstaju u vozila, što znači da oni koji njima upravljaju jesu vozači, a to znači da će biti podložni kontroli, testiranju, isključenju, zadržavanju", naveo je on. Prema njegovim rečima, u MUP-u smatraju da je za ova vozila neophodno prilagoditi infrastrukturu i da je predlog da to bude biciklističke staze i trake, kao i pešačko – biciklističke staze.
Istakao je da, s obzirom na to da nema razgranate infrastrukture u Srbiji, vozači trotineta mogu da koriste trotoar uz ograničenje brzine od pet kilometara na sat i uz odgovornost da su "jači" učesnici u saobraćaju.
Takođe, dodao je i da je predlog da se za električne trotinete može koristiti i kolovoz, ali samo putevi na kojima dovoljena brzina ne prelazi 30 kilometara na čas.
Prilikom prelaska kolovoza, kaže Nikolić, vozač ne sme voziti lako električno vozilo, već mora sići sa njega i poneti ga, osim na prelazu bicilističke staze preko kolovoza.
On naglašava da je obaveza vozača da ima dokumentaciju sa tehničkim podacima o vozilu - snaga motora, masa i brzina.
Pomoćnik načelnika Belencan istakao je da su najmlađi učesnici i njihova bezbednost u saobraćaju prioritet novog zakonodavnog ovira.
On je naveo da zbog toga elekričnim trotinetima ne smeju upravljati lica mlađa od 14 godina, te da je preporuka svim roditeljima koji su deci kupili ta vozila da sačekaju da porastu.
Takođe, rekao je da je od velike važnosti za sve vozače uočljivost - nošenje prsluka na kolovozu i zaštitne kape.
Smatra da Srbija po pitanju saobraćajnih propisa treba da je u skladu sa zakonodavnim okvirom EU i da što pre uključi mikromobilni saobraćaj u postojeći sistem.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.