Naplata karata u beogradskom prevozu: Grad najavio promene, firma ne prihvata raskid ugovora

Ni mesec dana nakon nakon najave još uvek, prema tvrdnjama "Kentkarta", nije došlo do raskida ugovora sa Gradom

14.03.2023. 14:25
  • Podeli:
gsp_autobus_Pixabay-1663936392705.webp Foto: Pixabay / Ilustracija

Ugovor sa firmom "Kentkart" još uvek nije raskinut, a nakon što je Skupština grada Beograda još pre mesec dana najavila da će sa ovim preduzećem raskinuti ugovor do toga još nije došlo.

Ugovor još nije raskinut

Kako piše RTS,  firma "Kentkart" ne može da prihvati raskid ugovora i tvrdi da je on jednostran, a da kontrolori i dalje rade za njih. Tvrde i da produženi ugovor na 13 godina još važi, iako su vođeni razgovori da se prihod poboljša, pa i ugovor raskine.

Veljko Vlahović, direktor "Kentkarta", smatra da je potrebno – da bi razgovori prešli u pregovore gde postoji razlika – da Grad Beograd iznese formalno svoju pravnu koncepciju uređenja ugovornih odnosa, "kako u vidu određenog raskida ugovora, tako i u vidu budućeg uređenja ugovornih odnosa".

"Preći će sva naplata i kontrola u ruke Grada Beograda. I mislim da od tog momenta kreće jedna nova era u našem javnom prevozu, zato što ćemo konačno vratiti neke stvari u naše ruke. Spremamo već neke konkretne korake koji nisu nikakva represija", ističe Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda.

Izjavio je to Šapić i na konferenciji za novinare i na samoj poslednjoj sednici Skupštine Grada 21. februara, kada je usvojen Sporazum o raskidu ugovora o javno-privatnom partnerstvu.

Tom prilikom je najavljena i nova era u gradskom prevozu, koja bi trebalo da donese bolji kvalitet prevoza ali i bolju naplatu. 

Sa druge strane, "Kentkart" se žali da su dospeli u tešku pozicijuu zato što su kontrolori izgubili podršku Komunalne milicije još u septembru 2021. godine, iako je saradnja sa Komunalnom milicijom izazvala najviše negodovanja kod građana.

Tvrde da imaju svakog dana  255 kontrolora na radu, ali bez podrške komunalne milicije ili zakonskog uređenja ovlašćenja kontrolora, dodaju, oni ne mogu da rade svoj posao.

Kentkart se žali na tešku poziciju

Grad je osnovao i novo preduzeće za naplatu i organizaciju prevoza, ali još nije izabrao ko će održavati opremu odnosno desetak hiljada validatora i terminala za prodaju karata, piše RTS.

Iako je sva oprema posle prvog desetogodišnjeg ugovora pripala Gradu, još je održava strani partner. Spremni su da i taj posao povere poslodavcu, ali uz precizne pravne odredbe.

"Što se tiče raskida ugovora, mi to ne možemo da prihvatimo, jer kao što sam napomenuo, nije definisano uređenje budućih odnosa, već se samo pričalo o raskidu ugovora, koji zapravo predstavlja jednostrani raskid", navodi Vlahović.

I dok Grad tvrdi da ne kontroliše ništa, strani partner ponavlja da je sve javno i da poštuje sve odredbe. Generalno slab prihod ga dovodi u tešku ekonomsku situaciju.

I ova reakcija "Kentkarta", skoro četiri nedelje posle odluke Skupštine Grada, upućuje na to da se traži prostor za dogovor. Najgore bi bilo da stvar preuzmu advokati i međunarodni sudovi, zaključuje RTS.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()