Nadležni ističu da dolazi kraj švercovanju u autobusima, tramvajima i trolejbusima i početak ere ulaska na prednja i zadnja vrata, na kojima će stajati kontrolori
Oko 800.000 Beograđana koristi javni gradski prevoz, a kartu plaća tek oko 180.000 njih. Zato će se u utorak na sednici Skupštine grada naći Rešenje o raskidu ugovora sa kompanijom "Kentkart".
O promeni preduzeća za naplatu karata u prestonici se već dugo priča, a grad je ugovor na 13 godina sa "Kentkartom", koji je do sada vršio i kontrolu i naplatu karata, raskinuo znatno pre roka i to bez ikakvih finansijskih penala.
Nadležni ističu da dolazi kraj švercovanju, ali i početak ere ulaska na prednja i zadnja vrata gde će stajati kontrolori. Upravo zbog te promene, građani se pitaju kako bi Bus plus mogao da izgleda ubuduće?
Novoosnovano preduzeće JKP "Naplata prevozne usluge Beograd" bi nakon sutrašnje sednice Skupštine grada trebalo da dobije zaduženje da naplaćuje karte u javnom gradskom prevozu prestonice, dok će "Kentkart" ubuduće raditi samo na održavanju softvera.
Za sve koji koriste gradski prevoz u glavnom gradu to znači da će kontrole postati efikasnije i rigoroznije, ali i da će se uvesti nova pravila u vozilima gradskog prevoza.
Od novina koje su najavljanje, izdavajaju se ulaz na jedna, izlaz na ostala vrata i kondukteri. Kada će tačno ova pravila početi da se primenjuju, još nije poznato, s obzirom na to da je raskid ugovora sa Knetkartom tek sutra na dnevnom redu, a i da je i sam gradonačelnik Aleksandar Šapić više puta ponovio da "prvo mora da se podigne kvalitet usluge".
U vozilima se već uvelilko razmeštaju validatori, a vrata su izlepljena nalepnicama – na kraćim autobusima, ulaz samo na prva vrata, na većim, odnosno zglobnim, uzlaz na prva i zadnja, izlaz na sva ostala.
Kako su, krajem prošle godine, saopštili iz novoformiranog preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd", karta neće poskupeti narednih godinu, što uz kupovinu 100 novih zglobnih autobusa na gas može dovesti do većeg stepena svesti građana prilikom plaćanja prevoza, smatraju. Vozila na gas već na gradskim ulicama.
Izdvajanja za javni prevoz iz gradske kase su poprilično velika, naveo je gradonačelnik Šapić i dodao da je jedan od prioriteta kako naplata, tako i poboljšanje usluge. Međutim, iz odborničke grupe "Ne davimo Beograd" upravo i zameraju ističući da se više treba pozabaviti kvalitetom javnog prevoza:
"Ono što smo mogli da vidimo iz plana poslovanja komunalnog preduzeća 'Javna naplata' je to da će oni zaposliti 600 – 700 novih ljudi da vrše kontrolu. Da će u svakom vozilu inicirati da se ulazi na prednja vrata i da će u svakom vozilu biti kontrolor. Dakle, ne optimizacija, ne poboljšanje nego represivne mere – ne ono što će učiniti da će ljudi ići brže kroz grad", kaže za UNU odbornik "Ne davimo Beograd" u Skupštini grada Beograda Dobrica Veselinović.
Direktor preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd" Slaven Andrić nedavno je za Blic izjavio da je moguće "u špicu" smanjiti gužve u gradskom prevozu:
"Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima, kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, tako što ćemo vikendom smanjiti broj polazaka i povećati broj polazaka u 'špicu', možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da putnici mogu da ulaze na prednja vrata. Moramo povećati naplatu karata, koja je sada svega oko 20 odsto, odnosno 120.000 građana izmiruje svoju obavezu".
Tada je najavljleno i da će "stalni boravak kontrolora od prve do krajnje stanice u početku će biti edukativnog karaktera", kako bi se putnicima skrenula pažnja da moraju kupovati karte za prevoz.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.