Odeća, obuća, povrede: Kako do naknade štete za goste potopljenog beogradskog splava?

Naknada materijalne štete ogleda se prevashodno u pravu da im se vrati novac na ime plaćene karte

05.01.2023. 11:46
  • Podeli:
fristajler vladimir šporičić tanjug (2)-63b147fcd7dc4.webp Foto: Vladimir Šporičić Tanjug

Gosti "Fristajlera", koji su se u trenutku potonuća tokom novogodišnje noći našli na splavu, imaju pravo na odštetu. 

Naknada materijalne štete ogleda se prevashodno u pravu da im se vrati novac na ime plaćene karte, kao i da im se naknadi šteta za uništenu odeću i obuću. 

Što se tiče naknade nematerijalne štete, ona bi se ostvarivala za pretrpljeni strah, kao i za pretpljenje fizičke bolove ukoliko je neko lice zadobilo fizičku povredu. 

Ovo pravo mogu da ostvare u sudskom postupku – tužbom, koja, kako kažu stručnjaci, može da potraje nekoliko godina.

Splav koji je tokom vikenda do pola potonuo, juče je dodatno posrnuo u vodu, a pukao je i pešački most na ulazu. Nadležni veruju da je zadnji deo splava već dotakao dno i da ga voda neće odvući. 

U redovnoj kontroli inspekcija je bila u junu prošle godine i tada nije utvrđeno da postoje nedostaci. 

Na splavu, koji je registrovan za 220 gostiju, u trenutku potonuća u novogodišnjoj noći, bilo ih je, prema nekim procenama, čak 700.

Načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove bezbednosti plovidbe Božidar Jagodić navodi da se broj osoba propisuje tehničkim pregledom objekta.

"Nakon izvršenog tehničkog pregleda i u odnosu na njegovu veličinu, slobodan blok, propiše se broj lica koji može da boravi na tom objektu u svakom trenutku", objašnjava Jagodić.

Kako Zakon o obligacionim odnosima nalaže, oni koji su se u trenutku potonuća našli na ovom splavu imaju pravo na naknadu materijalne i nematerijalne štete.

Advokat Vojislav Vujović kaže da bi se pravo na naknadu materijalne štete ogledalo prevashodno u pravu da im se vrati novac na ime plaćene karte, kao i da im se naknadi šteta za uništenu odeću i obuću.

"Što se tiče naknade nematerijalne štete, ona bi se ostvarivala za pretrpljeni strah, kao i za pretrpljene fizičke bolove ukoliko je neko lice zadobilo neku fizičku povredu", dodaje Vujović. 

Ukoliko istraga potvrdi da je na splavu bilo znatno više ljudi nego što je dozvoljeno, štetu će snositi vlasnik.

"Gosti splava dužni su da dokažu svoje tvrdnje, odnosno, dužni su da dokažu da su zaista te noći bili na splavu i da dokažu gde su tačno i šta su tačno ostavili u garderobi, gde su se tačno nalazili na splavu, gde su sedeli, a ako su pretpeli neke fizičke povrede dužni su da dostave i lekarski izveštaj", objašnjava Vujović.

Prema odredbama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, splav koji potone mora da ukloni vlasnik, u roku od 15 dana.

Pritvor za dve osobe zbog incidenta na "Fristajleru"

Nakon saslušanja osumnjičenih povodom incidenta na "Fristajleru", tužilaštvo je predložilo određivanje pritvora u trajanju od 30 dana, što je V. D. i R. M. rešenjem suda i određeno. 

Osumnjičenom Lj. M. određena je mera zabrane prilaženja, sastajanja, komuniciranja sa određenim licem i posećivanja određenih mesta.

 

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()