Potpukovnik Stević za UNU: Ne brže od 30 kilometara na čas u zoni škole, pešaci i biciklisti najranjiviji

Od početka godine u saobraćajnim nezgodama u Srbiji poginulo je 57 pešaka i 18 biciklista

Autor: Anja Akšamović
11.09.2025. 22:07
  • Podeli:

Više od četiri hiljade prekršaja u zonama škola, 40 vozača je vozilo pod dejstvom alkohola ili narkotika - sve to desilo se u prvih nedelju dana policijske akcije „Škola”.

Šta je još pokazala akcija pojačane kontrole u saobraćaju? O tome smo razgovarali sa potpukovnikom Uprave saobraćajne policije Dejanom Stevićem.

„Saobraćajna policija je i prošle godine, kao i svake godine, sprovodila akciju ‘Škola‘ u mesecu septembru, a prošle godine je u zonama škola otkriveno više od 20.000 prekršaja. Tokom prve nedelje akcije, ove godine smo otkrili 4.198 prekršaja. Od toga je najviše bilo nepropisnih brzina, više od 2.300, to je više od polovine ukupnog broja prekršaja“, rekao je potpukovnik Stević i dodao:

„Moramo biti svesni da je septembar period kada se izlazi iz pasivnijeg pokreta dece i opuštenosti letnjeg raspusta, u jedan period obaveza i deca su prisutnija u zonama škola. Mnoga deca i zaborave na pravila koja su ranije poznavala, jer to su ipak deca, toga moramo biti svesni. Oni ne mogu biti odgovorni ni u jednom slučaju, zato vozači treba da pokažu jedan određen stepen odgovornosti koji je viši nego što je bio u prethodnom mesecu. Deca mogu da potrče za drugarom, da ne zakasne u školu, da potrče na pešačkom prelazu i iznenade vozača i da se dogodi saobraćajna nezgoda. Zato je važno da budemo posebno oprezni u zonama pešačkih prelaza“.

Do sada smo imali dve nezgode u kojima je povređeno dvoje dece, ali nepažnja dece i vozača kod pešačkih prelaza nisu jedini problemi u saobraćaju. Tu su i bahatost, alkohol, nepropisno parkiranje, ali i vožnja pod dejstvom narkotika.

„Više od 230 vozila smo za sedam dana uklonili koja nisu bila propisno parkirana, moramo da ostavimo dovoljno prostora da deca na pešačkom prelazu mogu da stanu na ključnu tačku da osmotre saobraćajnu situaciju i da nakon toga bezbedno pređu ulicu. Kada su vozila parkirana uz pešački prelaz ona prave mrtvi ugao i onda se događaju nesreće. Mnogo vozača je sebi dopustilo visok stepen neodgovornosti, za samo sedam dana 40 vozača je isključeno u zonama škola zbog vožnje pod uticajem alkohola“, istakao je potpukovnik Stević i dodao:

„Od tih 40, šest u teško alkoholisanom stanju sa više od 1,20 promila, dva vozača preko 2 promila i četiri vozača zbog vožnje pod uticajem psihoaktivnim supstancama. Policija ovo neće tolerisati. Ne postoji škola u Srbiji koja nije pokrivena policijskim službenicima, tokom ove akcije 1.784 službenika čuva decu u zoni škole“.

Od početka godine u saobraćajnim nezgodama u Srbiji poginulo je 57 pešaka i 18 biciklista. Da li su oni pored dece druga najranjivija grupa u saobraćaju?

„Najranjivija kategorija u saobraćaju su pešaci i biciklisti, naročito u periodu kada se dan skraćuje, a noć produžava. Svetloodbojni materijal, reflektujući materijal je ključan u ovim mesecima koji dolaze. Uočljivost vozača pešaka koji nema taj materijal je na 20 metara, a oni koji ga imaju na 150 metara, do 200. Pri brzini od 30 kilometara na čas, u deset nesreća jedan će pešak izgubiti život, ali pri brzini od 60 kilometara devet njih gubi život. U zonama škola smanjiti brzinu, ne više od 30 kilometara na čas“, poručio je za UNU potpukovnik Uprave saobraćajne policije Dejan Stević.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()