Samo da ne bude zidanje Skadra na Bojani: UNA je pitala građane šta misle o rekonstrukciji Pančevca

Zvaničan početak radova nije objavljen, ali se trajanje već zna - gotovo četiri godine

Autor: Tijana Škodrić
17.02.2024. 21:01
  • Podeli:

Spojnica Beograda sa levom obalom Dunava, Pančevački most, poslednji put je značajno obnovljena pre više od pola veka. Kako je čest predmet rasprave rekonstrukcija mosta, ta tema se opet potegla kada je Javno preduzeće Putevi Srbije odlučilo da raspiše tender o izgradnji novih prilaznica.

Zvaničan početak radova nije objavljen, ali se trajanje već zna - gotovo četiri godine. Mi smo o tome razgovarali sa onima koji most prelaze svakog dana.

Istorija Pančevačkog mosta duža je od devet decenija, prošao je ratove, bombardovanja i opsežne popravke. Postoji i skorašnja "istorija najave rekonstrukcije" tog istog mosta koja je takođe dvocifrena - i to u godinama. 

Stigla je još jedna ozbiljna najava rekonstrukcije i svi sa kojima smo razgovarali kažu da je neophodna. Sagovornici su nam rekli da voze i bickle preko mosta, ali da im smetaju rupe, da je most i uništen, i preopterećen, i da bi možda najbolje bilo napraviti novi most.

Iako su svesni da Pančevac nije u najboljem stanju, građani strahuju od rekonstrukcija jer su one sinonim za gužve. Najavljeni radovi, ukoliko budu prihvaćeni, trajaće duže od tri godine.

O sudbini ovog mosta stručnjaci polemišu već duži niz godina, ali prema najnovijim informacijama Javno preduzeće Putevi Srbije podnelo je Ministarstvu za zaštitu životne sredine zahtev za saglasnost u vezi sa izgradnjom prilaznica sa desne strane obale Dunava.

Projekat predviđa radove prvo na uzvodnoj, a zatim na nizvodnoj konstrukciji, kako bi se saobraćaj odvijao bez većih izmena. U planu je najpre izgradnja novih privremenih rampi, zatim rušenje postojećih konstrukcija po fazama i na kraju izgradnja novih konstrukcija, takođe po fazama.

Kada smo prešli na levu obalu Dunava, da pitamo tamo građane šta misle o Pančevcu, dobili smo odgovore da most najviše opterećuju vozila, ali da je problem i prenaseljenost i da je malo jedan most za celu tu stranu. Slažu se naši sagovornici da postoji i most prema Zemunu, ali ističu da retko ko ide na tu stranu i da su ljudi više vezani za centar grada.

Pupinov most otvoren je pre skoro deset godina, ali Pančevac je ostao glavna arterija leve obale sa centrom. Ipak, građani koji ga prelaze peške često dobiju epitet da su hrabri. Oni se na to, kažu, odlučuju jer gužve višu nisu samo jutarnje, već celodnevne.

"Nešto se priča da će se napraviti onaj most dole kod Ade Huje - sve dok ne bude bio neki spoj ka ovom pravcu, mislim da će se to krpiti, nema drugog rešenja", rekao nam je jedan od sagovornika.

I za sada tog drugog rešenja nema. Duže od decenije govori se o rešenjima, ali nijedno nije izvedeno. Konačno ostaje najbitnije - mišljenje građana, koji su složni da je najavljena rekonstrukcija nužna i za popularni Pančevac, ali i za 100.000 građana, koliko ga dnevno pređe.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()