Sankcije treba da budu trajno oduzimanje vozila i zabrana polaganja vozačkog, sa oduzimanjem prava na upravljanje
Pojava vožnje u suprotnom smeru puta koji ima dva kolovoza fizički odvojena se smatra bezobzirnom vožnjom, jer to ne može slučajno da se desi, izjavio je danas profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.
On je za Tanjug objasnio da su putevi napravljeni i signalisani tako da takva greška poput vožnje u suprotnom smeru ne može slučajno da nastane, zbog čega je taj prekršaj, napominje on, izuzetno kažnjiv oduzimanjem vozačke dozvole na licu mesta.
"Ono što je meni u tim slučajevima ostalo moralno, ljudski problematično je što ti ljudi koji stavljaju u opasnost svoj život, jer vožnja u suprotnom smeru znači čeoni sudar, stavljaju u problem i tuđe živote. To je svuda prekršaj koji je izrazito procesuiran teškim kaznama", rekao je profesor.
Vujanić smatra da kazne za ovakav prekršaj moraju da budu neprihvatljive za vozača, a to je, kako je naveo, trajno oduzimanje vozila i zabrana polaganja vozačkog, sa oduzimanjem prava na upravljanje.
Komentarišući akcije pojačane kontrole koju je najavila saobraćajna policija, Vujanić kaže da tokom tih akcija sigurno ima manje prekršaja, ali dodaje da se detektuje više prekršaja nego što bi se detektovalo u običnoj kontroli, s obzirom da je reč o pojačanoj kontroli.
"To upozorenje o pojačanoj kontroli je za vozače dodatna obaveza, ali ima i efekta na povećanje bezbednosti u saobraćaju, u tim trenucima", ocenio je on.
Saobraćajna signalizacija koja ukazuje na smer je potpuno jasna, ne možete da promašite smer slučajno, rekao je danas za Tanjug stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović.
"To se dešavalo u državama okruženja, dešavalo se u Hrvatskoj, u BiH u prvom periodu kada je pušten neki auto-put. Oni su pokušavali da rešavaju to sa znakovima koje mi sada postavljamo. Mislim da je to nesnalaženje ljudi, neznanje i s druge strane negledanje saobraćajne signalizacije. Kada smo nakon prvih takvih slučajeva obišli uključenja na auto-put videli smo da možda negde možete da promašite pravac, pa umesto da odete za centar Beograda odete ka Orlovači", naveo je on.
Božović napominje da je vožnja u suprotnom smeru izuzetno opasna i rizična i za vozače koji voze u suprotnom smeru, ali i za vozače koji voze u pravom smeru, jer, dodaje on, prilikom vožnje na auto-putu niko ne očekuje da će neko vozilo ići ka njemu.
Kada je reč o akciji pojačane kontrole koju najavi Saobraćajna policija, Božović smatra da je tada detektovano više prekršaja, ali dodaje da vozači pažljivije voze jer onog trenutka kada policija najavi da će se vršiti kontrola saobraćaja, svi su oprezniji i ta kontrola da dobar rezultat.
"Mislim da bolji rezultat da sama najava, nego sam operativni rad na terenu", ocenio je on.
Prema njegovim rečima, u ovom trenutku država ima dobre kaznene mere za kažnjavanje bahatih vozači, ali da se uvođenjem saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja u osnovnim i srednjim školama može podići svest o bezbednosti u saobraćaju.
"Nijedna država sa tradicijom bezbednosti saobraćaja nije to uradila za godinu dana ili za dve godine. Uspela je da promeni jedan deo onih bahatih, ali su se pojavljivali novi. To je bilo rešenje kroz odrastanje dece uz ispravne stavove o bezbednosti saobraćaja", rekao je Božović.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.