Najviše polemike izazvala je kazna kojom nesavesnim vozačima može da se oduzme vozilo.
Izmene zakona o bezbednosti u saobraćaju usvojene su pre izvesnog vremena međutim od danas, 1. septembra, one su počele da se primenjuju. Najviše polemike izazvala je kazna kojom nesavesnim vozačima može da se oduzme vozilo.
"Ova odredba nije usmerena na one vozače koji se ponašaju apsolutno bezbedno, ni na one vozače koji ponekad pogreše pa plate neku kaznu za prekoračenje brzine, već za one vozače, koji često prave najteže prekršaje kao što su vožnja pod dejstvom alkohola sa jako velikom količinom alkohoola u krvi, odnosno velikim promilima, i onim vozačima koji prave grube prekršaje, dakle značajno prekoračenje brzine i tako dalje. Ideja je da se destimulišu oni vozači koji često prave prekršaje kako bi mi ostali mogli bezbednije da se osećamo u saobraćaju", kaže za UNU prof. dr. Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta.
Da će ova mera uticati pozitivno na bezbendost u saobraćaju slaže se i instruktor vožnje Dragan Pavlićević.
"To je izuzetno dobra stvar. Ovi koji daju 100, 200, 300 hiljada za automobil, njemu do sada da plati kaznu od 1.000 evra ne predstavlja ništa. A sada na samu pomisao da će ostati bez tih 100, 200 ili 300 hiljada - drugačije će da radi. Samo da se zakon ne primenjuje selektivno, da važi i za vas i za mene jednako", smatra Pavlićević.
Međutim, pored ove novine u zakonu, postoji još jedna koja je izazvala rasprave - za dozvolu za upravljanje autobusima i kamionima od sada će moći da polažu i osamnaestogodišnjaci.
"Spuštena je granica tako da ćemo sada, u budućnosti, imati, da kažem, tu neku decu koja će nakon završene srednje škole, vrlo brzo moći da postanu vozači komercijalnih vozila i mislim da je to, što se tiče održivosti, jedna dobra mera a vreme će pokazati u kojoj meri je ta uredba doprinela unapređenju ili sa druge strane pogoršanju bezbednosti u saobraćaju. Ja se nadam da će biti pozitivna", kaže Antić.
Međutim, oni koji obučavaju mlade vozače ne misle da je ovo dobar potez.
"Lično mislim da je to velika greška. Zašto? Spustiti granicu sa 23 odnosno 21 na 18 da se nekome dozvoli upravljanje kamionom ili autobusom, to je po meni potpuno pogrešno. Mentalni sklop tih ljudi nije dovoljan da bi on odgovarao za pun autobus, 34, 40 putnika. Takođe dati nekome ko ima toliko godina šleper da vozi je opet suludo po meni. On može da zna tehniku upravljanja vozilom ali nije to baš pametno", kaže za UNU Pavlićević.
Pored ove dve novine koje su najčešće teme polemika, izmene zakona odnose se i na električne trotinete koji će, od danas, moći da se kreću biciklističkim stazama ili kolovozom.
Ipak, ima još pitanja bez odgovora, kao što je nepropisno parkiranje, zakrčenje ulica, ali verovatno će i to doći na red.
U svakom slučaju, kada sednete za volan vašeg ljubimca setite se da možete da ostanete bez njega, a to verovatno ne želite, pa poštujte znake i zbog njega ali i zbog svih ostalih učesnika u saobraćaju
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.