Elektroautobusi imaju dosta prednosti u odnosu na trolejbuse, ali imaju i svoje mane
Bogata istorija, ali veliki problemi. Zbog zastarelosti opreme i vozila, a male efikasnosti, Beograd ukida trolejbuse. Cilj je da se zamene električnim autobusima.
Koje su prednosti i mane takve odluke?
Nebo iznad Beograda izgledaće drugačije. Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je da je trolejbuska mreža nešto što koči razvoj i da nam ne omogućava da menjamo linije u skladu sa razvojem grada.
On je trolejbuski sistem opisao kao paukovu mrežu koja nije estetski lepa, i dodao da će se uvođenjem električnih autobusa otvoriti nebo iznad Slavije, Takovske, Svetogorske.
Stučnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić ovu odluku smatra korakom u napred ka boljoj opsluzi grada i ka jeftinijem prevozu.
Kod autobusa koji rade na baterije imamo ogromnu prednost u ekološkom smislu, kako kaže Milan Vujanić koji dodaje da najveći zagađivači vazduha nisu putnički automobili već komercijalna vozila poput autobusa, a budući da grad ne može bez saobraćaja, važno je da razmišljamo o ekološkom aspektu.
"Biće pogon isti, biće pogon na struju, samo što će ovaj biti baterijski, odnosno sa akumuliranom strujom, a ovaj drugi sa vodovima, odnosno komplikovanom mrežom, koja je problematična ukoliko nestane struja svi staju. Kompletna linija na kojoj nema struje, a drugo puno košta ta infrastruktura. Električna ta vozila sva rade po istom principu, samo je pitanje dal dobija struju iz mreže odnosno infrastrukture koja je prilično skupa. Ako se pokvari jedno od tih vozila na toj mreži ili se mreža pokvari, onda imamo problem, a kod vozila na baterije imamo samo problem sa tim vozilom koje se pokvarilo", ističe za UNU stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić.
Elektroautobusi imaju dosta prednosti u odnosu na trolejbuse, ali imaju i svoje mane, kaže Vujanić.
"Ta vozila ako se zapale, teško mogu da se ugase, treba posebna sredstva jer su to litijumske baterije, koje zahtevaju poseban pristup. Moraće da se razvije i služba koja će u slučaju potrebe moći da se uputi na teren, jer to običnim vatrogasnim kamionima ne može da se gasi", kaže on.
Prepoznatljivi beogradski trolejbusi, koji su prvi put na našim ulicama pojavili u junu 1947. na liniji od Kalemegdana do Slavije, odlaze u istoriju, a građani kažu da će im biti čudno da se naviknu na ovakvu promenu.
Još nije poznato, kada će sledeće godine autobusi na baterije zameniti čuvene narandžaste trole.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







