Velike promene u beogradskom gradskom prevozu: Novi standardi za sva vozila, posebne kontrole čistoće

Privatni auto-prevoznici i takođe kupuju nova vozila i obnavljaju svoj vozni park u skladu sa ugovorom koji su potpisali sa Gradom

14.11.2023. 12:06
  • Podeli:
gsp beograd bus autobus beoinfo-1669123782701.webp Foto: Beoinfo

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas tokom obilaska pogona GSP-a na Novom Beogradu da je prva faza sertifikacije vozila u pogonu GSP-a završena, kao i da je konstatovano šta kom vozilu nedostaje u odnosu na standard koji je definisan.  

Izmešta se pogon iz Belvila

"Sada, u drugoj fazi, na vozilima koja nemaju sve što je neophodno u najkraćem periodu moraće da se otklone nedostaci, kako bi mogla da budu i zvanično sertifikovana. U to spadaju i vozila svih privatnih prevoznika",  rekao je Šapić, prenosi Beoinfo.

On je poručio građanima da je pre nekoliko meseci započet proces izrade detaljne regulacije prostora gde se nalazi pogon GSP-a. 

"Postrojenje danas ometa mir i život stanovnika ovog dela grada. Iza naselja Mileve Marić našli smo parcelu koja ima šinsku vezu i druge priključke neophodne za ovakvo postrojenje. Uz relativno male infrastrukturne radove, možemo da ga izmestimo na novu, kvalitetniju i uslužniju lokaciju za njene zaposlene", najavio je Šapić.
On je istakao da se u toku sledeće godine očekuje završetak administrativnih poslova, a da u toku naredne dve do tri godine i celo postrojenje GSP-a bude izmešteno na novu lokaciju, a da stara bude uređena u skladu sa okruženjem u kojem se nalazi. 

On je naveo da prema novim standardima, svako vozilo mora da ima pravilno povezan GSP sistem, kako bi se znala njegova lokacija. 

"Pored toga, ugrađujemo aparate za plaćanje karata kreditnom karticom, a svako vozilo moraće da ima i zvučnik koji omogućava da se građani informišu na kojoj stanici se nalazi vozilo i koja je sledeća po redu, što je pre svega važno za slepe i slabovide, ali i za sve druge putnike. Klima-uređaj mora da radi, odnosno da bude uvek uključen kada to iziskuju vremenske okolnosti", rekao je Šapić.

Nabavka novih tramvaja

Ukazao je da su od pre nekoliko meseci uvedene posebne kontrole čistoće vozila.

"Izlazimo na teren u ranim jutarnjim časovima na početnim pozicijama linija gradskog prevoza. Kazne su zaista drakonske i moram reći da su neki privatni prevoznici za to vreme dobili više kazni nego u prethodnih nekoliko godina", objasnio je Šapić. 

On je naveo da će u sledećih nekoliko dana biti raspisana nabavka za 25 novih tramvaja, kao i da se u narednom periodu očekuje raspisivanje nabavke za 280 do 300 autobusa, što će kako kaže on, biti najveća nabavka autobusa sprovedena u poslednjih nekoliko decenija.  

"Od sledeće godine, kako se ove nabavke budu realizovale i krenula nova vozila da pristižu, ideja nam je da svake godine radimo nove nabavke dok ne dođemo do 100 tramvaja, da takođe 'uđemo' u nabavku novih trolejbusa, a što se tiče autobusa da što pre u potpunosti oporavimo naš ceo vozni park", ukazao je Šapić. 

Prema njegovim rečima, privatni auto-prevoznici i takođe kupuju nova vozila i obnavljaju svoj vozni park u skladu sa ugovorom koji su potpisali sa Gradom. Šapić je naveo da bi do kraja novembra trebalo da budu postavljene  informativne table na više od 1.000 stajališta. 

"Naš gradski prevoz više ni ne podseća na stanje u kojem se nalazio u prošlosti. Svakako da će nam biti potrebno još vremena i mislim da građani jasno vide razliku, ne samo u ceni već i kvalitetu", rekao je Šapić. 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()