Generalni direktor UNA TV na konferenciji Digital2025 & Digital Awards: "Pravimo kvalitetan sadržaj za celu porodicu"

Digital konferencija i ove godine potvrdila je da su promene na tržištu medija neminovne, a posebno je pozitivno ocenjena tendencija jačanja kvaliteta programskog sadržaja

Autor: Web UNA TV
24.09.2025. 19:03
  • Podeli:

Danas je u organizaciji Color Press Grupe u Privrednoj komori Srbije održana regionalna konferencija Digital2025 & Digital Awards, posvećena ključnim trendovima u telekomunikacijama i medijima, na kojoj su se okupili vodeći stručnjaci iz branše.

Na konferenciji je centralno mesto zauzeo panel "Koga i šta (ne)ćemo gledati u 2026: Tržište sadržaja i platformi u dramatičnoj transformaciji“, na kom su govorili generalni direktor i suvlasnik UNA televizije Aleksandar Radoš, direktor NewsMax Balkans Zoran Trifunović, direktorka Direkcije za multimediju u Telekomu Srbija Aleksandra Martinović, direktor spoljnih produkcija na Kurir televiziji Ivan Kleut i generalni direktor Radio-televizije Vojvodine Goran Karadžić, osvetljavajući iz različitih uglova izazove transformacije medijskog tržišta. 

Takođe, naša medijska kuća dobitnik je nagrade "DIGITAL AWARDS" za najbolju informativnu emisiju koju je dobila naša emisija "Podne", urednica Marijane Tabaković i Bojane Bojović. Priznanje je dodeljeno na kraju regionalne konferencije o trendovima u telekomunikacijama i medijima na kojoj su učesnici razgovarali o budućim pravcima razvoja informacionih tehnologija. 

Štampa se polako odjavljuje, radio nekako preživljava, a televizija opstaje, ali se suočava sa brojnim izazovima, pre svega - da se prilagodi digitalnom okruženju - tako medijsku industriju današnjice vide učesnici panela pod nazivom "Tržište sadržaja i platformi u dramatičnoj transformaciji". 

Za opstanak je, ocenjuju, zbog raznih specifičnosti moderne publike veoma važna čak i pozicija televizijskog kanala na daljinskom upravljaču.

"Istraživanja kažu da više od 70 odsto ljudi u Srbiji kad sedne ne zna šta će da gleda. Oni uzmu daljinski, i eto, 30 odsto ode na one fanove sporta i serija, sapunica, turskih, meksičkih, španskih...Ostali uzmu i razmišljaju da vide šta će. Čini mi se da sada niko ne čita televizijski program u novinama. Ja sam, recimo, kao mali zaokruživao šta ću da gledam, bojim se da je to vreme prošlo", objašnjava generalni direktor Radio-televizije Vojvodine Goran Karadžić.

Medijsko tržište danas oblikuju brojni različiti sadržaji i formati, primećuju govornici, zbog ćega postaje sve teže izdvojiti se kvalitetom. 

Generalni direktor i suvlasnik UNA televizije Aleksandar Radoš istakao je da je UNA u protekloj godini uspela da kreira sadržaj po meri gledalaca i programske formate koji mogu da stanu rame uz rame sa nacionalnim emiterima.

„Ova godina je bila veoma uspešna za UNA televiziju. Uspeli smo da pronađemo sadržaj koji odgovara gledaocima, od sjajnih šou programa poput ‘Dobro veče sa Andrijom’, ‘Holivudiranja’ sa Nikolom Đuričkom, kviza ‘Jedno pitanje’ sa Marijom Kilibardom i ‘Muštuluka’ sa Harisom Džinovićem, do dnevnog informativnog programa. Svaku sezonu osvežavamo novim TV licima i formatima – skoro nam se pridružio i Boško Jakovljević, a urednice emisije ‘Podne’ primaju nagradu za najbolju informativnu emisiju. Rastuća gledanost i ulazak u top deset najgledanijih televizija daje nam vetar u leđa da kreiramo još bolji program. Potpisali smo nove ugovore sa Diznijem i Sonijem, a u 2026. stižu četiri nova formata i još nekoliko značajnih medijskih transfera,“ nagovestio je Radoš i dodao: 

"Mislim da su izazovi  bili ne samo u 2025. godini, nego se oni pojavljuju sigurno u poslednje tri, četiri godine, to je kako da napravimo što kvalitetniji sadržaj i kako da tim sadržajem privučemo publiku. Kada je reč o UNA televiziji, mi se držimo našeg pravila, odnosno naše misije da pokušamo da pred televizijom stavimo celu porodicu i da program koji gledate na UNA televiziji možete da gledate i sa decom i sa vašim roditeljima što nije slučaj sa pojedinim, čak i nacionalnim televizijama".

U takvoj medijskoj transformaciji, svako pravi svoju strategiju kako da dođe do publike. 

"Mi u segmentu našeg programa imamo dokumentarni program i to je jedino što po licenci možemo da imamo, i emitujemo i produkciju američku, ali emitujemo i dokumentarni program naše proizvodnje, odnosno našu in-house produkciju", objašnjava direktor programa Newsmax Balkans TV Zoran Trifunović.

Posebno je istaknuto da su medijski transferi postali uobičajena i zdrava poslovna praksa, dok je Martinovićeva najavila brojna pozitivna iznenađenja Telekoma u 2026. godini.

"Mi pratimo svet. Dakle, ono što se dešava već u svetu će neminovno doći i kod nas, a to je da mi zapravo više nećemo gledati pojedinačne tv kanale, nego ćemo pratiti, dakle, celokupan medijski ekosistem", istakla je direktorka Direkcije za multimediju Telekom Srbija Aleksandra Martinović

Govornici zaključuju da će, i u godinama pred nama, najveći izazov u medijskoj industriji biti osluškivati publiku i naći pravi balans između očekivanja i realnosti. 

Digital konferencija i ove godine potvrdila je da su promene na tržištu medija neminovne, a posebno je pozitivno ocenjena tendencija jačanja kvaliteta programskog sadržaja.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()