Agencije su dosta uspešno uradile svoja istraživanja pre izbora u Srbiji
Ostalo je još da se obradi 30-ak izbornih mesta, pa da dobijemo konačne rezultate parlamentarnih izbora. Ipak, promili su u pitanju, pa je već prilično izvesno da će odnos snaga ostati nepromenjen. Zbog toga već sada možemo da proverimo koliko su predizborne ankete bile uspešne u proceni rezultata.
Istraživanje agencije IPSOS, objavljeno tri dana pre izbora, nagoveštavalo je da će lista "Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane" osvojiti najviše glasova - 44,6%, što je tri procenta manje od konačnog rezultata.
Najveći procenat liste SNS-a i njihovih koalicionih partnera najavljivali su i Nova srpska politička misao i Organizacija za fer izbore i demokratiju, ali sa znatno većom omaškom.
Svako istraživanje prognoziralo je da će "Srbija protiv nasilja" biti druga na izborima, s tim da je IPSOS pogodio skoro u promil, dok su NSPM i OFID najavljili za dva, odnosno, skoro 3,4% bolji rezultat.
SPS je kod svih istraživača stajao slično i to znatno bolje od konačnog rezultata. Davali su socijalistima od 8,7 do 8,9%, a oni su se zaustavili na 6,5%.
Lista "Nada za Srbiju" ispunila je očekivanja sa osvojenih nešto više od pet odsto, što su pokazivale i ankete. Omaške su bile gotovo zanemarljive.
Svi komentarišu da je lista "Mi - Glas iz naroda" iznenađenje, ali IPSOS je njihov ulazak u Parlament predvideo u poslednjoj proveri raspoloženja glasača.
Sa druge strane, svi su pogrešili oko procena uspeha koalicije Dveri-Zavetnici. Konačni rezultat ostavio ih je ispod cenzusa, dok su im sve agencije prognozirale rezultat od 3,2 do 6,5%.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.