UNA istražuje: Koje teme dominiraju političkom kampanjom i da li se poklapaju sa interesovanjem birača?

Polako ulazimo u finiš kampanje

Autor: Emilija Pešić
05.12.2023. 11:37
  • Podeli:

Dve nedelje dele nas od izbora i polako ulazimo u finiš kampanje. Od njenog početka mogli smo da čujemo različite programe političkih stranaka vlasti i opozicije, uključenih u izbornu trku, koji pokušavaju da nam objasne zašto bi trebalo da baš oni budu naš izbor.

Istraživali smo koje su to teme dominantne u političkoj kampanji i da li se poklapaju sa interesovanjem birača.

Trideset treći je dan kampanje. Iz Biroa za društvena istraživanja kažu da je trenutni utisak da je kampanja personalizovana i da su sve političke opcije uglavnom krenule sa strategijom promocije glavnih lidera.

"Vlast preko Vučića opozicija preko Marinike, Mike Aleksića, Vuka Jeremića. Imamo s jedne strane personalizaciju, ono što je takođe problem jeste što imamo dosta govora mržnje. Ovo je kampanja u kojoj je dosta govora mržnje upravo zbog te personalizacije i ono što je najbitnije u stvari je na dnu i malo je vidlljivo, a to su teme o kojima vi pitate", kaže Zoran Gavrilović iz Biroa za društvena istraživanja.

Kada smo kod tema - istraživanja, prenosi Gavrilović, pokazuju da vlast potencira one na kojima će očuvati glasove i tiču se pre svega onoga šta je urađeno u oblasti infrastrukture, ekonomije  i na polju međunarodnog položaja Srbije.

"Što se tiče proevropske opozicije odnosno alternative, ona pokušava da se bavi glavnim temama kao što su nasilje, društvena pravda, nejednakost, korupcija, odnosno kako unaprediti vladavinu prava i sa treće strane ovu desnu antievropsku opoziciju koja pokušava na temi Kosova da poentira sa jedne strane, da pokaže da opredeljenje srbije ka EU nije nešto što je dobro", dodaje Gavrilović.

A šta je građanima najvažnije?

Bolji životni standard, NATO, EU, Kosovo, zdravstvena pitanja, obrazovanje, posvećenost starijima, briga o deci - neki su od najvažnijih odgovora koje smo dobili.

"Možemo da kažemo da su prosto sve izborne liste, odnosno ove tri grupacije o kojima smo pričali, našli svoju nišu i sada pokušavaju kroz taj model plasiranja lidera da pridobiju te birače", zaključuje za UNU Gavrilović.

I upravo će se za njihov glas, u drugom poluvremenu izborne kampanje voditi najveća bitka.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()