Auto-put od Novog Beograda do Surčina biće najbrža veza tog dela Beograda, posebno Zemuna, sa auto-putem "Miloš Veliki".
Deonica auto-puta "Miloš Veliki" od Novog Beograda do Surčina, duga osam kilometara, otvorena je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Govoreći o značaju ove deonice autoputa, predsednik Vučić je istakao da se na ovo čekalo više od 75 godina. Prema njegovim rečima, ovo će značiti pre svega ljudima sa Novog Beograda i Zemuna koji će imati lakši pristup "Milošu Velikom", kao i za stanovnike Čukarice.
Kako je predsednik Srbije istakao, sve što je urađeno jako lepo izgleda, navodeći da je ovo vezano za uspostavljanje nečega što se čekalo 70 godina, a da je vezano za Čačak.
Vučić je, prisustvujući otvaranju deonice, rekao danas da će Srbija zbog finansijskih rezultata pokrenuti nove velike investicije u puteve širom Srbije, kao i da će Evropska investiciona banka obezbediti za to 300 do 500 miliona evra.
"Mi ove godine očekujemo velika potpisivanja, zahvaljujući nešto boljim rezultatima i čestitao sam premijerki Ani Brnabić i Siniši Malom, idemo u velike nove investicije u puteve, jer tu ne možete da dobijete značajnu podršku spolja u kreditiranju. Mi imamo mali javni dug i možemo to da radimo. Ali samo Evropska investiciona banka hoće da nam učini", rekao je Vučić tokom obilaska danas otvorene deonice Novi Beograd-Surčin autoputa "Miloš Veliki".
Kazao je da je njegova ideja bila da uzmemo milijardu evra ili dve za lokalne ili regionalne puteve, ali da smo uspeli da "izmolimo" za 300 do 500 miliona evra.
"To znači da ćemo, sve ovo što idem po Srbiji, da ćemo taj veliki posao da uradimo", naglasio je Vučić.
Kazao je da nam ove godine predstoje otvaranja infrastrukturnih projekata.
"Mi smo se trudili prethodnih godina da pokažemo da možemo da gradimo mnogo više nego što su radili ljudi u ovoj zemlji u prethodnim generacijama i uspevali smo to zahvaljujući ozbiljnoj i odgovornoj politici", rekao je Vučić u obraćanju.
Naglasio je da je država svetinja o kojom moramo ra vodimo računa.
"Samo uspešna država, a uspešna je ona koja je odgovorna i ozbiljna, koja ima ozbiljno i odgovorno rukovodstvo, može da gradi svoju zemlju, a da istovremeno ne povećava javni dug", naglasio je Vučić.
Istakao je da je, prema poslednjim podacima, javni dug na današnji dan 51,5 odsto, što je bolje od više od 92 odsto zemalja EU.
"Istovremeno ulažemo više nego 90 odsto njih u putnu i železničku infrastrukturu. To je uspeh Srbije, ali i svih naših građana. Zato je važno da takvu vrstu odgovorne politike nastavimo i u budućnosti", naveo je Vučić.
Kazao je da dobio zvanične podatke o budžetu, prema kojima je Srbija, na čemu čestita ministru Siniši Malom, imala u prva tri meseca umesto deficita u budžetu od 74,9 milijardi dinara ili oko 680 miliona evra, 28,6 milijardi ili 245 miliona evra.
Kazao je da će novih osam kilometara od Novog Beograda do Surčina biti žila kucavica za zapadnu Srbiju.
Vučić je dodao da će ta deonica auto-puta od Novog Beograda do Surčina biti otvorena za redovan saobraćaja od 21 čas večeras.
"Nastavićemo da sanjamo i da se borimo. Ubrzo otvaramo auto-put do Kruševca i obilaznicu oko Beograda do Bubanj Potoka, a onda ćemo potpisati ugovor za deo obilaznice od Bubanj Potoka, preko Leštana i Vinče, preko Dunava do Pančeva, kada će biti potpuno završena obilaznica. Uskoro otvaramo Ruma - Šabac, zatim pet kilometara auto-puta preko Merašine ka Toplici. Posle toga idemo i na Kuzmin - Sremska Rača i nadam se pre kraja godine, da otvorimo i deonicu Miloša Velikog od Pakovraće do Požege", naveo je Vučić.
Dodao je da će za mesec dana krenuti da se gradi i petlja Jakovo, koja je važna za ceo donji Srem.
Vučić je naglasio da kada gradimo povećavamo BDP i stvaramo uslove da plate i penzije budu veće.
"U Srbiji će 2025. prosečna plata biti 1.000 evra, a prosečna penzija veća od 450 evra", dodao je Vučić.
Zahvalio je Kinezima ambasadorki Čen Bo i predsedniku Si Đinpinku, bez čije podrške, kako je rekao, ne bismo uspeli ni da podignemo RTB Bor i Železaru Smederevu, niti da toliko gradimo puteve.
"Molim vas da prenesete moje pozdrave predsednku Siju. Mi ćemo nastaviti da čuvamo i gradimo naše prijateljstvo", poručio je Vučić.
Auto-put od Novog Beograda do Surčina biće najbrža veza tog dela Beograda, posebno Zemuna, sa auto-putem "Miloš Veliki".
Svečanom otvaranju prisustvuju premijerka Ana Brnabić, ambasadorka Kine u Beogradu Čen Bo, ministar građevinarstva Goran Vesić, ministar finansija Siniša Mali i gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
Gradnja je počela krajem marta 2021. godine, a tom saobraćajnicom, koja ima urađenu i biciklističku stazu i trotar za pešake, izlaz na auto-put "Miloš Veliki" biće skraćen za oko 10 kilometara, jer više neće morati da idu preko auto-puta Beograd - Zagreb.
Komercijalni ugovor za deonicu Novi Beograd - Surčin potpisan je sa kompanijom "Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani", a njegova vrednost je 70,5 miliona evra.
Ta deonica auto-puta "Miloš Veliki" je bila građevinski veoma zahtevna, jer prolazi kroz naseljeno područje.
Vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske i ulice i dr Ivana Ribara na Novom Beograd dieektno na auto-put "Miloš Veliki".
Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin projektovana je za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas.
Ima po tri trake, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi su izgrađena i tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.
Na samom početku trase gradske magistralne saobraćajnice imaju uključenja iz dve ulice na Novom Beogradu, a dalje put vodi kroz ravnicu ka prvoj petlji, odnosno čvoru "Surčin 1", tipa "poludeteline".
Kraj ove deonice je kod sledeće velike petlje u Surčinu, posle koje počinje auto-put "Miloš Veliki".
Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.
Vučić je ranije rekao da će kada auto-put Surčin - Novi Beograd bude završen da će od Beograda do Čačka moći da se stigne kolima za samo sat vremena.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.