Ovaj sistem omogućava kontrolorima leta da se ne oslanjaju isključivo na praćenje letelice radarom koji može kasniti nekoliko sekundi
Foto: ProfimediaU helikopteru američke vojske, koji se prošle nedelje sudario sa putničkim avionom u Vašingtonu, u trenutku udesa bio je isključen uređaj kojim kontrola leta prati kretanje letelice, izjavio je senator Ted Kruz za Njujork Tajms.
Kruz je član komiteta Senata za trgovinu, nauku i saobraćaj koji je dobio izveštaj o nesreći na zatvorenom sastanku sa predstavnicima američke Federalne administracije za avijaciju i Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja, preneo je Rojters.
On je izrazio strahovanje da je u helikopteru Blek hok u trenutku nesreće bio isključen sistem takozvanog automatskog nezavisnog nadzora (ADS-B) koji emituje podatke o položaju, visini i brzini letelice.
Ovaj sistem omogućava kontrolorima leta da se ne oslanjaju isključivo na praćenje letelice radarom koji može kasniti nekoliko sekundi, tako da daje dodatnu bezbednost.
U sudaru helikoptera i aviona kompanije Ameriken erlajnz iznad reke Potomak prošle nedelje je poginulo 67 ljudi, a to je bila najteža avionska nesreća u SAD za više od 20 godina, podseća Rojters.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







