Šef stanice u Larisi, koji je uhapšen odmah nakon nesreće, priznao je da je napravio grešku sa ključem kojim se menja kolosek voza.
Najmanje 57 ljudi poginulo je u najtežoj železničkoj nesreći u Grčkoj kada se brzi voz sudario sa teretnim u blizini grada Larise u noći između utorka i srede.
Spasilačka misija ostaje i danas na mestu nesreće, ali sve je manje nade da još ima preživelih. Veliki broj putnika u vozu bili su studenti, koji su se vraćali u Solun posle produženog vikenda. Železničari u Grčkoj nastavljaju štrajk.
DNK metodom u Larisi se obavlja identifikacija žrtava nesreće, a od 57 poginulih do sada je identifikovano 30 osoba i posmrtni ostaci biće danas predati porodicama, javlja novinarka Radio Beograda Majda Šimunec.
Navodi da se strahuje da bi broj žrtava mogao da bude i veći, jer se još uvek ne zna tačan broj putnika koji su te večeri krenuli vozom iz Atine ka Solunu.
"Ono što je najpotresnije u čitavoj tragediji je da je 80 odsto žrtava bilo starosti između 19 i 28 godina", dodaje ona.
Objašnjava da su tim večernjim vozom iz Atine za Solun uglavnom putovali mladi, jer su tada bile jeftinije karte i do Soluna bi stizali za četiri sata. U utorak veče, kada se dogodila nesreća, oni su se vraćali posle prazničnog vikenda.
Posle nesreće usledile su ostavke, a osim ministra saobraćaja koji je podneo postavku, ostavke su ponudili i čelnici grčke železnice.
Šef stanice u Larisi, koji je uhapšen odmah nakon nesreće, priznao je da je napravio grešku sa ključem kojim se menja kolosek voza.
"Saznalo se da je napravio i drugu kobnu grešku, jer nije pogledao kontrolnu tablu gde je mogao da vidi da voz ulazi u pogrešan kolosek i tako spreči tragediju. Poražavajuće je, kako mediji prenose, da je na tom radnom mestu bio od januara ove godine i da nije imao nikakvo iskustvo da bi obavljao posao šefa železničke stanice", navodi Šimunec.
Novinarka Ivana Apostolu, koja se javila iz Atine, kaže da je prema poslednjim informacijama 57 osoba izgubilo život u sudaru dva voza, 48 ljudi je u bolnici od toga šestoro je teško povređeno, a 56 putnika se vodi kao nestalo.
"Ono što je najgore je što se ne zna koliko je zaista putnika bilo u vozu. Brojka od 350 je ono što kruži u medijima, ali u poslednjoj stanici u Larisi tada kada je voz prolazio bilo je posle 22 sata kada je biletarnica bila zatvorena. Tako da se ne zna koliko je ljudi tada ušlo, odnosno izašlo iz voza i zbog toga je broj nestalih nešto što se svakodnevno menja", navodi Apsotolu za RTS.
Ističe da je najtužnije to što je toliko mladih izgubilo život.
"Ono što se svi pitaju je zašto se nesreća dogodila i zašto ovo nije moglo da se izbegne ranije, jer su se sve ove stvari već godinama znale i zašto je ovo morao da bude trenutak kada se svi zapitamo šta je ono što smo mogli da uradimo da do ovoga ne dođe", ističe Apostolu.
Juče je organizovan 24-časovni štrajk železničara u Grčkoj, a Apostolu kaže da će biti nastavljen i danas.
"Saobraćaj jeste paralisan, jer su zaustavljene sve vozne linije, ali ljudi nisu burno reagovali, jer je jučerašnji dan žalosti bio posvećen svim žrtvama i železničari su želeli da na neki način skrenu pažnju na sve probleme koje imaju", dodaje.
Ukazuje da je cilj današnjeg štrajka da se na jednom mestu skupe sva pitanja koja su udruženja železnica imala sve ove godine i pošalju nadležnim institucijama, kao i da će zatražiti da se zakaže hitan sastanak sledeće nedelje.
"Nakon toga železničari su najavili da će organizovati veliku konferenciju za medije gde će skrenuti pažnju na sve ono što su godinama govorili, ukazivali i na ono što su im nadležne institucije rekle da će učiniti tačku po tačku u narednom periodu", kaže Apostolu.
Šef stanice u Larisi je uhapšen, a Apostolu navodi da je istraga i dalje u toku, a da je do sada poznato da je on usmerio voz koji se kretao kolosekom Atina–Solun u kolosek na kojem se već nalazio voz koji se kretao iz Soluna.
"Vozovi su dvadesetak kilometara znali da se kreću istim kolosekom. Kako je istraga još u toku dolazi se do novih činjenica. Juče je naglašeno da iako se mislilo da signalizacija nije radila i da šef stanice nije mogao da zna da se vozovi kreću u istim kolosecima, da je ipak postojala kontrolna tabla gde je poslednjih pet kilometara to mogao da vidi. To je splet okolnosti, a da bi se dobila konačna slika treba da se uradi temeljna istraga", rekla je Apostolu za RTS.
Spasilačke ekipe i danas su na licu mesta, iako kako kažu sve je manje nade da u smrskanim vagonima ima preživelih.
Traže se i odgovorni za najveću železničku nesreću u Grčkoj, a šef stanici u Larisi koji je uhapšen odmah nakon sudara juče je saslušan.
Izveden je pred istražnog sudiju, a njegov advokat rekao je da on prihvata odgovornost, ali da je važno videti ko su sve krivci za ovu tragediju.
"Važno je da ne propustimo da vidimo šumu od drveća, a ovde postoji 'šuma' odgovornosti. Verujem da će pravda veoma dobro obaviti svoj posao", istakao je advokat šefa železničke stanice u Larisi.
Imenovan je i novi ministar saobraćaja u Grčkoj, nakon što je dosadašnji podneo ostavku nakon nesreće. Jorgos Gerapetrit, tokom preuzimanja dužnosti, poručio je da svoj mandat počinje zadatkom da istraži najtežu železničku nesreću u zemlji, da modernizuje železnički sistem i unapredi bezbednost putovanja vozom.
"Pošto se suočavamo sa pravom tragedijom, želim, pre svega, da se izvinim porodicama poginulih i iskreno želim da ih pogledam u oči i kažem da će se ovaj težak i mučan posao nastaviti dok se ne završi. Sve će biti ispitano", dodao je novi ministar.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.