Tragedija Titana: Mornarica SAD detektovala imploziju nekoliko sati nakon gubitka kontakta?

Mornarica je informaciju podelila sa obalskom stražom, koja ju je iskoristila da bi suzila obim svoje istrage, ali nije jasno zašto informacija nije ranije obelodanjena

Autor: Web UNA TV
23.06.2023. 10:11
  • Podeli:
Podmornica Titan_OceanGate_olupina Titanika_ Foto Tanjug_OceanGate Expeditions via AP-64940ebe02db1.webp Foto: Tanjug / OceanGate Expeditions via AP

Američka mornarica detektovala je "akustičnu anomaliju" podudarnu sa implozijom ili eksplozijom u blizini podmornice Titan, samo nekoliko sati nakon što je izgubljen kontakt sa njom, objavio je Njujork tajms, pozivajući se na dva neimenovana zvaničnika.

Ipak, kako navode sagovornici lista, potraga je nastavljena, jer bi bilo "neodgovorno" odmah pretpostaviti da su putnici stradali. Iz mornarice su informaciju odmah podelili sa američkom obalskom stražom, koja ju je iskoristila kako bi suzila obim svoje istrage, rekao je jedan od zvaničnika.

Za sada, međutim, nije jasno zašto ova informacija nije ranije obelodanjena.

Američka obalska straža u četvrtak je potvrdila da su svi putnici podmornice Titan poginuli nakon "katastrofalnog" incidenta.

Kontraadmiral Džon Mauger, komandant Prve obalske straže izjavio je da je otkriven repni konus podmornice na oko 500 metara od pramca Titanika na morskom dnu.

"Krhotine odgovaraju katastrofalnoj imploziji komore pod pritiskom. Nakon ovog otkrića, odmah smo obavestili porodice u ime Obalske straže Sjedinjenih Država i cele ujedinjene komande. Izražavam najdublje saučešće porodicama", dodao je Mauger.

Ekspert za Titanik, avanturista, izvršni direktor, otac i sin

Poznati stručnjak za Titanik, svetski rekorder avanturista, dva člana jedne od najbogatijih porodica Pakistana i izvršni direktor kompanije koja je predvodila ekspediciju do najpoznatijeg brodoloma na svetu, poginuli su na podmornici Titan, koja je doživela katastrofu u Atlantskom okeanu ove nedelje.

Britanski biznismen Hamiš Harding je živeo u Dubaiju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. "Action Aviation", kompanija za posredovanje u avionima u kojoj je Harding bio predsednik, navela je da je on bio jedan od stručnjaka za misiju, koji je platio odlazak na ekspediciju.

Harding je bio milijarder avanturista koji je držao tri Ginisova svetska rekorda, uključujući najduže trajanje na punoj dubini okeana na brodu sa posadom. U martu 2021. on i istraživač okeana Viktor Veskovo zaronili su na najnižu dubinu Marijanskog rova. U junu 2022. otišao je u svemir na raketi "Nju Šepard" (New Shepard) kompanije "Blue Origin".

U objavi na Fejsbuku u subotu, Harding je rekao da je "ponosan" što je deo misije.

"Zbog najgore zime u Njufaundlendu u poslednjih 40 godina, ova misija će verovatno biti prva i jedina misija na Titaniku 2023. godine", objavio je on. "Prozor za vremenske prilike se upravo otvorio i mi ćemo pokušati da zaronimo u nedelju", dodao je.

Otac i sin Šahzada i Suleman Davud bili su članovi jedne od najistaknutijih pakistanskih porodica. Njihova porodica je u izjavi rekla da su obojica bili na brodu. Njihova firma, "Davood Hercules Corp.", sa sedištem u Karačiju, bavi se poljoprivredom, petrohemijom i telekomunikacionom infrastrukturom.

Šahzada Davud je takođe bio u odboru poverenika kalifornijskog SETI instituta koji traga za vanzemaljskom inteligencijom. Davudovi su živeli u Velikoj Britaniji, navodi SETI. Davud je takođe bio član Globalnog savetodavnog odbora u dobrotvornoj fondaciji, koji je osnovao britanski kralj Čarls III da bi se bavio nezaposlenošću mladih. Diplomirao je na Univerzitetu Bakingem u Ujedinjenom Kraljevstvu i Univerzitetu Filadelfija (sada Univerzitet Tomas Džeferson) u SAD.

Podmornica bezbedna, ali 'ništa nije bez rizika'

Pol Anri Nargole je bio bivši oficir francuske mornarice koji je smatran stručnjakom za Titanik nakon višestrukih putovanja do olupine tokom nekoliko decenija. Bio je direktor podvodnog istraživanja za E/M Group i RMS Titanic Inc, izvršio je 37 ronjenja do olupine i nadgledao je pronalaženje 5.000 artefakata.

Bio je vođa ekspedicije na tehnološki najnaprednijem zaronu na Titanik 2010. godine, koji je koristio sonar visoke rezolucije i 3D optičko snimanje na Titanikovom pramcu i krmi, kao i na polju krhotina.

Dok je bio u Francuskom institutu za istraživanje i eksploataciju mora, vodio je prvu ekspediciju za oporavak na Titaniku 1987. godine.

Ekspediciju Titana organizovala je kompanija Oušn Gejt Ekspedišn, što je bilo treće takvo putovanje do olupina Titanika, koji je udario u santu leda i potonuo 1912. godine, kada je preživelo samo oko 700 od otprilike 2.200 putnika i članova posade.

Stokton Raš je osnovao Oušn Gejt 2009. godine kako bi obezbedio podmornice sa posadom za podvodne istraživače, navodi se na veb stranici kompanije. Raš je bio pilot Titana.

Privatna kompanija sa sedištem u Vašingtonu počela je da dovodi turiste na Titanik 2021. godine kao deo svojih napora da zabeleži sporo propadanje olupine. U intervjuu za CBS njuz prošle godine, Raš je branio bezbednost svoje podmornice, ali je rekao da ništa nije bez rizika.

On je 1981. godine postao najmlađi pilot na svetu – sa 19 godina, a na koledžu je upravljao komercijalnim avionima, prema biografiji njegove kompanije. Pridružio se kompaniji McDonnell Douglas Corp. 1984. kao inženjer za testiranje letenja. Tokom proteklih 20 godina, nadgledao je razvoj više uspešnih poduhvata u oblasti intelektualne svojine.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()