Netaknuta divljina i drevni pećinski sistemi ispod meksičkog poluostrva Jukatan ugroženi su železničkim projektom koji bi mogao milion ljudi da izvuče iz siromaštva
Jedna od glavnih dilemma današnjice je da li iskoristiti potencijal koji nam razvoj tehnologije pruža ili zaštiti životnu sredinu. Upravo takva dilema ovih dana se vodi u Meksiku.
Netaknuta divljina i drevni pećinski sistemi ispod džungle meksičkog poluostrva Jukatan ugroženi su železničkim projektom meksičke vlade. Zabrinutost ekologa je opravdana.
Železnica bi podelila džunglu na pola, a to bi moglo da poremeti puteve divljih životinja. Ekolozi su primetili građevinski materijal koji curi u pećinu utiče na vodu za piće kojom se snabdevaju ljudi i sisari koji žive na poluostrvu.
"Najveća pretnja sa kojom se suočavaju jaguari je gubitak staništa i fragmentacija koju izaziva sav ovaj urbani neorganizovani rast i izgradnja infrastrukture, u ovom slučaju Tren Maja. Bilo kakav posao poput ovog – put, železnica ili stubovi – će izazvati efekat barijere koji prekida povezanost ili biološki koridor kojim ove vrste putuju. Veoma važno imati ove biološke koridore ako želimo da očuvamo vrste ovde u našoj zemlji u budućnosti", ističe ekolog Raul Padilja.
Svaka priča ima dve strane, pa tako i ova. Železnica dužine 1.470 kilometara bi trebalo da prolazi kroz poluostrvo Jukatan i poveže meksičku turističku destinaciju Kankun sa drevnim hramovima Maja Čičen Ica i Palenke.
Sama izgradnja mogla bi da obezbedi 715.000 novih radnih mesta, a više od milion ljudi da izvuče iz siromaštva.
"Ovo je uzbudljiva tema. Ono što želimo sa vozom je da navedemo ljude da stignu u Kankun – oko 30 miliona posetilaca – i umesto da samo ostanu u Kankunu ili Plaja del Karmen, dozvolimo im da uđu u Kintana Ro", kaže predsednik Meksika Andres Manuel Lopez Obrador.
I pojedini Meksikanci sa entuzijazmom gledaju na ovaj ambiciozan projekat. Smatraju da će im doneti neophodnu infrastrukturu i dodatni prohod od turizma, i da predstvalja napredak koji je potreban.
Troškovi izgradnje železnice se procenjuju na oko 20 milijardi dolara. Uprkos zabrinutosti zbog ugrožavanja ekosistema, mnogi koji žive na tom području pružaju podršku izgradnji železnice. Kažu da ne žele da ostanu u selima na koja će svi da zaborave.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.