Kružni tokovi se u stvari prave zato da smanje građanima gubitke, a gradskoj upravi troškove, kaže profesor Vujanić
Male su šanse da ukoliko sednete u automobil i krenete od tačke A do tačke B u Beogradu, da ne prođete kroz bar jedan kružni tok, a od Nove godine šansa će biti još manja da vam se to ne desi. Centar prestonice okreće se istim saobraćajnim rešenjima kao Novi Beograd.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio je izgradnju još tri kružna toka, zbog čega se pitamo - hoće li ulice biti protočnije ili će nam se pak od ovih saobraćajnih krugova, zavrteti u glavi?
Ukoliko iz Prizrenske želite da dođete do skupštine Republike Srbije, putanja će vam biti sledeća: Przrenska, kružni tok, Terazije, kružni tok, Trg Nikole Pašića, kružni tok.
Iz kruga u krug, tri kružna toka na ukupno nekih 500 metara. Postavlja se logično pitanje - nije li mnogo?
„Oni su mnogo efikasniji od klasične raskrsnice i uopšte nije problematično da ih stavljate. U mnogim gradovima imate na jednom potezu, recimo imate na svakoj ili svakoj drugoj raskrsnici kružni tok. Kružni tokovi se u stvari prave zato da smanje građanima gubitke, a gradskoj upravi troškove“, kaže za UNU profesor saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić.
Jednom napravljen kružni tok ne traži ulaganje dok ne postane toliko zagušen da zahteva postavljanje semafora.
Kružni tok koji se izdvaja po strukturi i važnosti je onaj kod Trga Nikole Pašića. Kako je rekao gradonačelnik, to je trenutno potpuno nedefinisana raskrsnica, uz stalni rizik od mogućeg sudara.
„Ta široka površina, na kojoj su mogli oni koji žele da ne poštuju pravila - da ih i ne poštuju. U slučaju kružnog toka će biti izbegnuti takvi potezi vozača koji neće da se ponašaju u skladu sa pravilima igre, i samo će više uvesti reda u taj deo“, smatra Vujanić.
Kružni tok na tom delu poboljšaće i međusobne odnose vozača, ističe Vujanić. Od 9. decembra, kako je najavljeno, ulica Dragoslava Jovanovića biće jednosmerna, veliki pešački prelaz kod Trga republike biće uskoro ukinut, a Vasina ulica će ubuduće biti otvorena za sva vozila.
Ostalo je samo da se vozači priviknu na promene, dobro isplaniraju put i ne promaše željeni izlaz iz novih kružnih tokova.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.