UNA u kabini borbenog helikoptera: Poziv mladima da postanu piloti

Svi oni koji uspešno završe obuku dobiće mogućnost da stupe u profesionalnu vojnu službu kao oficiri roda avijcije, priliku da sednu u kokpit najsavremenijih aviona i helikoptera naše vojske

Autor: Lena Sladojević
09.02.2023. 19:57
  • Podeli:

Ministarstvo odbrane poziva sve mladiće i devojke do 27 godina sa diplomom osnovnih akademskih studija civilnih fakulteta da se prijave za stručno osposobljavanje za rezervne oficire roda avijacije. 

Priliku da sednu u kokpit najsavremenijih aviona i helikoptera našeg Vazduhoplovstva, imaće kandidati koji prođu sve uslove konkursa.

Ivan Gnjajić je još kao dete, dolazeći na aeromitinge, maštao o tome da jednog dana postane deo avijacije. Po zanimanju ekonomista, nije ni slutio da će ispuniti svoj dečački san da se vine u oblake. 

"Prvu priliku kada sam imao, kada sam upisivao fakultet, nisam otišao na taj konkurs, međutim kada mi se ukazala prilika, morao sam da pokušam i ispalo je kako je ispalo", kaže nam polaznik dvadesetpetogodišnji Ivan Gnjajić.

Stručno osposobljavanje traje šest meseci. Nakon što se prođu sve medicinske i psihološke provere, može da se krene u dalje savladavanje padobranske i letačke obuke.

"Iskreno da kažem jesu zahtevni svi testovi, ali kada imate pred sobom neki cilj i motivaciju ne pada vam više ništa toliko teško", objašnjava on.

Kapetan Dimitrije Stanković, uzdanica lovačke avijacije, uveliko kroti oblake brzinama od 700 kilometara na čas, na visinama i od 6.000 metara.

Čuveni pilot MiG-a 29 strpljivo objašnjava kako nama, tako i polaznicima kako izgleda obuka.

"Nakon što se prijave, kandidati prolaze kroz selektivnu obuku. Selektivna obuka podrazumeva psihološke i medicinske preglede. Nakon toga imaju padobransku obuku gde su u obavezi da naprave dva padobranska skoka u 63 padobranskoj brigadi u Nišu", objašnjava kapetan Dimitrije Stanković iz 101. lovačke avijacijske eskadrile "Vitezovi" i dodaje:

"U praktičnom delu, oni se osposobljavanju u letenju na avionu Lasta, a nakon toga biće raspisan konkurs za prijem u profesionalnu vojnu službu za sve koji budu prošli selektivnu obuku."

Onda imaju i letenje u trajanju od deset sati, ali i obuku koja se sastoji od teoretskog i praktičnog dela.

Leteli smo i mi, ali na 900 metara vojnim borbenim helikopterom Mi17. Bezbedno nas je smestila u helikopter prva žena vojnog vazduhoplovstva Vojske Srbije oficir Anja Krneta.

"Ta davna želja obično bude kod nas pilota od malena, a sada se pruža mogućnost svima onima koje put odvede na drugu stranu da imaju još jednu priliku da se ostvare u tome", objašnjava kapetan Stanković.

Svi oni koji uspešno završe obuku dobiće mogućnost da odmah stupe u profesionalnu vojnu službu kao oficiri roda avijcije i nastave letačku obuku i u najboljem slučaju dobiju zvanje pilota.

"Nek dođu ovde da zajedno letimo na najmodernijim vazduhoplovima i zajedno da čuvamo naše nebo i sigurnost svih građana Republike Srbije", poručuje Gnjajić.

"Ja sam srećan zbog toga što sam pilot", poručuje za kraj susreta kapetan Dimitrije Stanković.

Ukoliko smatrate da ispunjavate uslove imate rok prijave do 31. marta 2023. godine. Biti deo avijacije je zahtevno, ali sigurno da daje nemerljiv osećaj ponosa zbog spremnosti da se u svakom trenutku poleti i zaštiti vazdušni prostor naše zemlje.

 

 

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()