Novosadska železnička stanica je, prema njegovim rečima, trenutno zatvorena, a u toku je provera kompletne statike celog objekta.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci Goran Vesić izjavio je večeras da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima, ali i onima koji su izvodili radove i vršili nadzor na rekonstrukciji železničke stanice u tom gradu.
Vesić navodi da prema Zakonu o planiranju i izgradnji nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon.
"To je uradilo ministarstvo i s te strane niko od mojih prethodnika ni na koji način nije mogao da bude uključen u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora. U mom mandatu je izdat samo jedan dokument - konačni projekat za izvođenje radova, koji čak ni ne odobrava ministarstvo i odobren je kompeletan projekat, što takođe nije u nadležnosti ministarstva", objasnio je Vesić u razgovoru za Juronjuz.
Na pitanje ko je odgovoran za izbor kompanija koje su radile na projektu, Vesić navodi konzorcijum kineskih kompanija - China Railway International Company i China Communications Construction Company.
"One su prema ugovoru iz 2017. godine izvođači radova, investitor je Infrastrukutra železnice Srbije, a finansijer je resorno ministarstvo. Prema tom ugovoru, oni biraju podizvođače", rekao je Vesić.
Konzorcijum kinsekih kompanija izabran je 2017. na osnovu međudržavnog ugovora, a Vesić ističe da je China Railway International Company svetski lider u izgradnji železničke infrastrukture.
Kako dodaje, ''projektant nikada ne može predvideti sve, pogotovu kada su u pitanju stari objekti''.
"Kada izvođač, radeći na terenu, vidi da je situacija drugačija nego što je u projektu, on ima obavezu da zaustavi radove i obavesti nadzor, a onda nadzor mora da pozove projektanta da se uradi dodatni projekat", kazao je Vesić.
Vesić ističe da Srbija nedovoljno održava javne objekte, ali da je posao Infrasturkutre železnice Srbije bio da nagleda rad Železničke stanice u Novom Sadu još od 1964. kada je ona izgrađena.
Novosadska železnička stanica je, prema njegovim rečima, trenutno zatvorena, a u toku je provera kompletne statike celog objekta.
Zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 osoba, a teško povređeno još tri.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podneo je u utorak ostavku na tu funkciju.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.