Pojedine države da traže drugi vid transporta.
Libanski filmski režiser Saad Kadri koristi električni trotinet u rodnom Bejrutu, gde, kao i u ostatku sveta, troškovi života rastu, a država je suočena sa jednom od najgorih finansijskih kriza u istoriji.
"Koristim električni trotinet skoro dve godine, probao sam nekoliko različitih modela dok se nisam odlučio. Koristim ga iz
više razloga, jedan od njih je hobi, a drugi je zbog ekologije i sigurno zbog ekonomske situacije u Libanu, gde čekamo u redovima ispred benzinskih pumpi", kaže Sad Kadri, libanski filmski režiser.
Iako bliskoistočni region ima nizak udeo emisije gasova staklene bašte, on se povećao za više od 80 odsto od početka 2000. Za to može da se okrivi transportni sektor, jer u nedostatku pristupačnog javnog prevoza, građani koriste svoja vozila. To je podstaklo pojedine države da traže drugi vid transporta.
"Irak je počeo da razmišlja o ulaganju u vozove, metro, viseće pruge, zbog zagađenja vazduha i saobraćaja", kaže Ali Tabet, zamenik generalnog direktora Odeljenja za medije i informisanje ministarstva životne sredine.
Egipat je, za svojih 104 miliona stanovnika, pokrenuo nekoliko velikih projekata, uključujući metro, monošinu i brzi voz, koji bi trebalo da smanje gužve na ulicama.
"Jedan od glavnih autoputeva u Kairu je dom za približno 78 miliona vozila godišnje, što je bio jedan od glavnih pokretača za
sveobuhvatniju mrežu javnog prevoza", kaže Abdalah Abu Kadra, profesor inženjerstva autoputeva na egipatskom univerzitetu.
Ako najveći potrošači na svetu ipak promeni ploču i odluče se da koriste više obnovljivih izvora enegije, koji su nam lako dostupni znatno ćemo usporiti porast temperature, a i sve globlane promene koje ih prate.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.