Predavanja o izazovima savremenog doba, AI, Metaverse, Employer brandingu
Spuštena je zavesa na drugu Woman.Comm konferenciju, koja je poslednja dva dana okupila više od 60 stručnjaka iz sveta komunikacija, rekordan broj posetilaca, mnogo dobre energije i zabave. Prisutni su mogli da čuju sve o odgovornom poslovanju i komuniciranju, kampanjama sa svrhom, trendovima u PR-u, employer bendingu i budućnosti u svetu veštačke intelegincije i Metaversea.
"Drugo izdanje Woman.Comm konferencije nadmašio je sva moja očekivanja, više od 400 posetilaca imalo je priliku da sluša vrhunska predavanja stručnjaka koji su otvorili vrata novim perspektivama i razmišljanjima. Već danas nastavljamo sa posvećenošću našoj misiji povezivanja, inspirisanja i osnaživanja žena u oblasti komunikacija. Radujemo se budućim prilikama za zajedničko učenje i rast, te stvaranju još snažnije zajednice“, poručila je Irena Miličević Vukoja, direktorka agencije Prefix i Woman.Comm Cluba.
Priče o tome koliko migranti mogu doprineti društvu i kako možemo da radimo kada sarađujemo na human način uz kreativnost, inkluziju i raznolikost, te kako je išao put do ukidanja PDV-a na doniranu hranu bile su odličan uvod u panel "Zašto i kako komoniciramo? Da li cilj opravdava sredstvo?". Jedan od panelista bio je i glumac Goran Bogdan koji smatra da iako postoje mnogi dobri projekti, kampanje komunikacija je generalno na jako lošem nivou.
"Ljudi danas komuniciraju svakako, disperzivno, sa puno buke, puno šuma gubi se sadržaj, srž i istinitost komunikacije! Ja nisam merodavan da kažem ko i šta je kriv za to, nije stvar okrivljivanja, u toj nekoj buci u puno informacija svi uzimaju za pravo da popuju da budu merodavmi, nema se stručnosti, nema se autoriteta, izgubila se ta kičma, moralna vertikala", upozorio je Bogdan.
Priča se nastavila u smeru novih izazova koje nam donosi napredak tehnologije i pojava veštačke inteligencije. Istaknuto je da oprezni moramo da budemo već kod izbora aplikacija koje instaliramo na telefon i na taj način odobravamo pristup ličnim podacima, no isto moramo biti svesni da sve ima dve strane medalje.
"AIi je realna stvar koja nam se događa, koja može da podstakne ljude da maštaju, ona može da doprinese poboljšanju poslovanja, ne treba da je se bojimo! Mi živimo u 21 veku i ne treba da se durimo nego da prihvatimo budućnost“, istakao je Arsenije Kranjski, kreativni direktor u agenciji Why Not.
Budućnost kominikacije leži u novim generacijama, koje donose i nova pravila. Njihovi kanali za informisanje i komuniciranje su društvene mreže, oni žele više od reklame, nije im interesantno samo da vide proizvod, žele iskustvo o kojem mogu da pričaju.
Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorka hrvatske firme Httpool by Aleph istakla je da već sada živimo u proširenoj stvarnosti.
"Pojavom Interneta 2.0. i društvenih mreža otvorila su se vrata dvosmernoj komunikaciji, dok u Web 3.0. je budućnost oglašavanja u Metaverseu gde će korisnici biti potpuno uronjeni u brend kroz tzv. story/brand living te će komunikacija s njima biti kreativnija i složenija. Živećemo u tzv. extended realityju, gde će stvarni i virtualni svet biti povezani, a tehnologije kao AR, VR i AI postati naša svakodnevica", poručila je Ivanka.
Konferencijski deo događaja završen je pričom o employer brandingu gde je poručeno da on uvek kreće iznutra, prvi korak je da pitamo zaposlene koji rade kod klijenta kako im je. Iz tih fokus grupa, razgovora i istraživanja se dobija ona srž koja je iskrena, autentična i povezujuća, a uspeh kompanije je zagarantovan.
Finale konferencije bilo je rezervisano za veliki povratak No limit BiH Advertising Festivala na kojem su dodeljena priznanja za najbolje kreativne ideje u oglašavanju i odnosima s javnošću u Bosni i Hercegovini za prošlu godinu. U 20 kategorija bilo je prijavljeno ukupno 120 radova, a njih je prijavilo 19 agencija i oglašivača. Predsednica Žirija je bila Brankica Janković, vlasnica i direktorka agencije Aquarius, a članovi su bili stručnjaci iz komunikacijske industrije iz BiH, Hrvatske, Slovenije i Makedonije.
Agencija Via Media za rad "U Bingu sam", klijenta Bingo Group, nakon ukupnog zbira u svim katerogijama osvojila je najviše bodova i pripala joj je Grand Prix glavna nagrada No Limit BiH Advertising Festivala, kao i titula Agencije godine.
"Ovo je definitivno naša godina! Nakon titule agencije godine u BiH na Balacanesu, agencije godine u Adria regiji na Golden Drumu, te Grand Sempler na Semplu, dolaze i priznanja na domaćem terenu. Siguran sam da smo pomerili granice i napravili potpuno novu viziju onoga što naša bh. advertajzing industrija treba i može. Posebno mi je drago što se žiri No Limita ove godine sastojao i od regionalnih stručnjaka što festivalu daje dodatni legitimitet i objektivnost. Hvala partnerima za poverenje, a posebno hvala Via Media timu koji sve ove godine zajedno radi na kreiranju moderne bh. agencije, koja je lider na domaćem tržištu ali i kreativni faktor u regiji. Hvala i našem Enisu, koji je postavio novi standard saradnje na relaciji glumac-agencija“, izjavio je Haris Mujanović, CEO agencije Via Media i direktor marketinga kompanije Bingo.
Posebna Balkanes nagrada za životno delo dodeljena je Ekremu Dupanoviću, izdavaču i glavnom uredniku portala Media Marketing, dok je za veliki uspeh rada agencije Via Media, kao i lični doprinos komunikacijskoj industriji posebno priznanje dobila i Vesna Beganović, vlasnica Via Media agencije.
Rekordan broj prijava potvrđuje ono u šta smo svi verovali - bosanskohercegovačko tržište obiluje talentom i kreativnošću, ogromnim potencijalom naših stručnjaka i agencija za komunikacije. Imamo ljude koji su spremni i sposobni da stvore kampanje koje će zadiviti, inspirisati i, što je najvažnije, postići izuzetne uspehe. Ovaj festival nije samo mesto gde se prezentuju radovi; to je platforma koja ističe visok nivoprofesionalizma i kreativnosti u našoj industriji. Ova godina je samo početak, putovanja ka još većim uspesima.
Zlato: WOW Agency Banja Luka za rad Om Caffes – BUS STOP
Srebro: WOW Agency za rad Kad bi ljubav bila fotografija
Bronza: Via Media za rad Ponosni na sve što radimo.
Kreativna upotreba podataka:
Zlato: MITA Group za rad Ludi za lotom
Zlato: Via Media za rad U Bingu sam, klijenta Bingo Group
Srebro: Represent za influensersku kampanju Nutrino Lab u Bosni i Hercegovini
Bronza: Mita Group za rad SFF Wiener
Zlato: McCann za rad Isprobaj drugačije cipele
Srebro: Represent za rad Niko gladan, niko sam
Bronza: Aquarius za rad Snižena
Zlato: Studio Nenad Došen za vizuelni identitet Pekare Manja
Srebro: Aquarius Banja Luka za Demofest
Bronza: Aquarius Banja Luka, za rad Snack Stop.
Zlato: Studio Nenad za rad Duboka hipnoza.
Srebro: OOUR Crni Đorđe za rad Taman kako treba
Bronza: Aquarius za rad Mate čaj
Zlato: McCann za rad Nemam ti kad
Srebro: agencija Via Media za kampanju U Bingu sam
Bronza: pripada Hemofarmu za rad Pregledaj se
Zlato: Via Media za Event U Bingu sam sa Enisom Bešlagićem.
Srebro: Via Media za Branding konferenciju
Bronza: Bonjour.ba za Garden City
Zlato: Via Media za kampanju U Bingu sam
Srebro: Via Media za rad Kreditne vrate
Bronza: Via Media za rad Probudi dijete u sebi
Zlato: Evoke za rad Hajde da imamo vremena za kafu i film
Srebro: Aquarius za rad Kapp
Bronza: Degordian za rad Marko Babić
Zlato: Via Media za kampanju U Bingu sam
Srebro: Degordian za Golden Cube
Bronza: BH Telecom za kampanju Moje Sarajevo, moja priča
Zlato: Via Media za kampanju U Bingu sam
Srebro: Degordian katalog i banere dm BiH
Zlato: Mita Group za Mobello
Srebro: Via Media za kampanju U Bigus sam
Bronza: Via Media za kampanju Probudi dijete u sebi
Zlato: McCann za rad Moja si glavna uloga
Srebro: MITA Group za rad SFF Wiener
Bronza: WOW Agency za OM Caffe Bus stop
Zlato: Via Media za kampanju u Bingu sam
Zlato: Aquarius za rad Nema brige za Gige
Srebro: Via Media za rad Probudi dijete u sebi
Bronza: Radio Kameleon za spot Da imaš oko k’o soko
Zlato: Coloseum Agency Tuzla za Medicinski udžbenik!
Srebro: Poslovne novine za publikaciju 100 najvećih
Zlato: Aquarius za Filtrum, Rješenje kao iz bajke
Zlato: Articoolisan za plakat Searching for Justice
Srebro: Aquarius za Filtrum, rješenje kao iz bajke
Bronza: McCann za Coca-Colu
Zlato: MITA GROUP za spot Čarobnjak za tišinu
Srebro: Communis za spot Mikoten! Gljivice su pročitane
Bronza: Aquarius za spot Nema brige za gige
Haris Mujanović, direktor agencije Via Media
Damir Ruvić, kreativni direktor u agrenciji Via Media
Bingo!
Agencija Via Media
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.