Razbijanje tabua o menstrualnom siromaštvu - izdvajamo iz programa Woman.Comm konferencije

Ova tema nije samo relevantna, već i neophodna za razumevanje i unapređenje društvenih promena koje želimo postići.

Autor: Promo
08.09.2023. 20:05
  • Podeli:
IVA WEB tema-64fb626391aa0.webp Foto: Promo

Kao inovativan događaj koji želi da prikaže moć i snagu komunikacije, Woman.Comm konferencija ima posebnu čast predstaviti vam jednu od ključnih tema koja će biti raspravljana na ovogodišnjem događaju - menstrualno siromaštvo.

Ova tema nije samo relevantna, već i neophodna za razumevanje i unapređenje društvenih promena koje želimo postići. Da bismo vam približili ovu važnu temu, donosimo vam ekskluzivan intervju s gošćom govornicom Ivom Stefanovski Horvatić. Njeno strastveno zalaganje u borbi protiv menstrualnog siromaštva kroz svoj rad s Libresse brendom ostavlja dubok i trajan utisak.

U ovom intervjuu, saznaćete više o Ivinim iskustvima i projektima koji su podstakli pozitivne promene u području menstrualnog siromaštva, o temi i problemu koji će nam Iva predstaviti 24. i 25. oktobra u hotelu Hills u Sarajevu. Takođe, otkrićete kako komunikacija može igrati ključnu ulogu u razbijanju tabua i podsticanju na akciju u društvu.

Woman.Comm: Kako se osećate povodom učestvovanja na Woman.Comm konferenciji u Sarajevu? Jeste li ikada bili pre u Sarajevu i šta očekujete od ovog iskustva?

"Izuzetna čast mi je biti, ne samo u Sarajevu, već i na Woman.Comm konferenciji. Poseta Sarajevu, nije prva, ali učestvovanje na konferenciji jeste, stoga uzbuđenja ne manjka. Radujem se i verujem da ću imati priliku upoznati nove, zanimljive i inspirativne osobe, čuti neka nova iskustva i družiti se sa svima vama."

Woman.Comm: Koje ključne poruke ili ideje želite preneti publici na Woman.Comm konferenciji?

"Mi žene, unazad par godina, postajemo sve glasnije, što me neopisivo veseli. Priličan je broj regionalnih događanja koja okupljaju većinom žensku populaciju. Družimo se, razmenjujemo iskustva, bodrimo jedna drugu i vlastitim primerima pokazujemo da možemo drugačije, bolje, smirenije i lepše."

"Oduvek sam verovala da žene poseduju izuzetnu snagu i lepotu, šta god to pojedinoj od nas predstavljalo. U stanju smo pomaći planine po potrebi, izboriti svoje bitke, pronaći svoj mir, kretati se kroz život transparentno, bez cenzure, ponosno, penjati se i padati, i opet kretati iz početka. Zašto ovo ističem? Libresse brend priča sličnu priču, priču o ženama, snažnim, a nežnim, uspešnim i manje uspešnim, srećnim i stvarnim, a ja tu priču istinski živim već više od 6 godina."

"Prvi smo, globalno, krvi, vratili crvenu boju! Sećate se da su do tada svi proizvođači higijenskih potrepština u propagandnim porukama koristili plavu tečnost kako bi pokazali moć upijanja proizvoda. Prvi smo progovorili o emocijama s kojima se žene nose kroz život, od prve menstruacije, preko trudnoće, pobačaja i porođaja, majčinstva i menopauze u konačnici. Bez cenzure, stigmi, osećaja nečistoće, skrivanja, vičemo reč menstruacija, jer ona nije sramota, ne zovemo je više „onim danima u mesecu“, „stvarima“ ili sličnim nazivom, jednom rečju rušimo tabue! 
Regionalno, prvi smo ozbiljno, jasno i glasno progovorili i o problematici menstrualnog siromaštva, koje je prisutno danas, u Hrvatskoj, u 21. veku. Za Hrvatsku znamo da je problem prisutan, pitam se, ne da li postoji, već da li je ovaj gorući problem još više izražen u BIH, Srbiji ili Severnoj Makedoniji."

Woman.Comm: Možete li podeliti neke primere ili projekte iz svog rada koji su doprineli promeni u području o kojem ćete govoriti?

"Libresse je prošle godine pokrenuo kampanju “V za vaginu” koja je izazvala pozitivan odjek u javnosti, sledom poraznih rezultata istraživanja Udruženja za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter iz 2020. godine. Kroz navedenu kampanju donirali smo preko 150.000 uložaka u ukupno 34 učenička doma širom Hrvatske. Početak i solidna baza za nastavak u ovoj godini, što smo naravno i učinili, podižući ovu priču na još viši nivo. Tačno godinu dana nakon početka prve kampanje, pokrenuli smo drugu „Tebi za mesec, njima za celu godinu“, zajedno s našim partnerima projekta, Ministarstvom rada, penzionog sistema, porodice i socijalne politike i CROATIA poliklinikom. Cilj ovogodišnje kampanje bio je osigurati godišnju zalihu uložaka te besplatan ginekološki pregled za devojčice bez odgovarajuće roditeljske podrške."

Woman.Comm: Koji su ključni koraci ili strategije koje preporučujete pojedincima ili organizacijama za postizanje napretka u području teme koju pokrivate?

"Teme o kojima se malo govori, treba da imaju pre svega bazu, kvantitativne pokazatelje koje treba izneti. U našem slučaju, u trenutku kad smo kreirali kampanju ta baza je već postojala zahvaljujući udruženju PaRiter, stoga je naš zadatak bio priča, počeli smo pričati, naši ambasadori su počeli pričati, ljudi su se počeli odazivati, rečima podrške i pohvale. Javnost nas je videla i čula jer smo bili zaista glasni!"

Woman.Comm: Možete li podeliti neka istraživanja ili trendove koji podržavaju vaše stavove o temi o kojoj govorite na konferenciji?

"Prema istraživanju udruženja PaRiter, čak trećina žena u Hrvatskoj (33%) prisiljena je štedeti na ulošcima, 10% njih nije u mogućnosti kupiti dovoljno uložaka kako bi ih redovno menjale, a 3,6% žena uopše ne mogu da priušte higijenske proizvode, pa umesto njih koriste gaze, krpe, izrezane tkanine, čarape, toaletni papir, pa čak i pelene. Ovde govorimo o jednom on-line istraživanju, na uzorku od 6.000 žena. Zabrinjavajuća činjenica jeste da su brojke i puno gore, obzirom da najugroženije skupine nisu ni imale mogućnost pristupa istom. Udruženje PaRiter je takođe svesno navedene činjenice te su najavili da će iduće godine organizovati terensko istraživanje."

Foto: Promo

Woman.Comm: Koje su vaše nade ili očekivanja od Woman.Comm konferencije i kako mislite da će ona doprineti širem društvenom kontekstu?

"Već sam spomenula čemu se veselim što nekako i jeste u skladu s mojim očekivanjima od konferencije. Takođe, ukoliko ista problematika postoji i u BIH, nadam se da ćete početi pričati, istražiti, biti glasni, učiniti nešto veliko, povučeni primerom, na koje načine se Libresse bori s ovim gorućim problemom. Cilj nam je promena i boljitak za one kojima je preko potreban, za dostojanstven život."

Woman.Comm: Kako biste opisali snagu komunikacije u postizanju promena? Možete li podeliti primere gde ste videli pozitivan uticaj komunikacije na društvene promene?

"Komunikacija je ključ rekla bih. U Hrvatskoj smo svedočili dvema pozitivnim promenama koje pripisujemo uspešnosti naše prošlogodišnje kampanje. Jedan od prvih koraka Vlade u borbi protiv menstrualnog siromaštva bilo je smanjenje PDV-a na higijenske potrepštine, s tadašnjih 25% na 13%. Drugim korakom su otišli još dalje. Naime, Vlada RH odlučila je ove godine osigurati milion evra školama i skloništima za žene žrtve nasilja, za nabavku higijenskih potrepština, što je zaista veliki doprinos. A Libresse kao tržišni lider ima obavezu i zadovoljstvo nastaviti i put i borbu, iduće godine uz još veću potporu lokalnih institucija."

Saznajte više o Ivinim naporima u borbi protiv menstrualnog siromaštva i pridružite nam se na Woman.Comm konferenciji kako biste rasvetlili mnoge druge aspekte moći komunikacije u različitim sferama života.

Prijavite se za učestvovanje na konferenciji na linku: https://womancomm.club/konferencija/ , gde vas očekuju inspirišuće teme i značajne diskusije koje će proširiti vaš pogled na komunikaciju i njenu ulogu u oblikovanju boljeg društva.


 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()