Kevin Spejsi i Robin Rajt postali su lica nove generacije
Foto: PixabayPre osam godina premijerno je prikazana poslednja sezona serije "Kuća od karata", dramske serije koja je popularizovala Netflix i maratonsko gledanje, takozvano bindžovanje.
Serija, koja je počela da se emituje 2013. godine, postala je simbol moći striminga, dokaz da digitalna platforma može da proizvede prestižne, nagrađivane projekte ravnopravne sa HBO-ovim.
Politički triler Boa Vilimona istraživao je moralno propadanje američkog establišmenta, a Kevin Spejsi i Robin Rajt postali su lica nove generacije političkog cinizma na ekranu. Serija je završena nakon šest sezona, ali je poslednje poglavlje nosilo potpuno drugačiju težinu od bilo kog pre njega.
Ulazak u 2018. godinu značio je preokret koji niko nije predvideo. Nakon niza optužbi za seksualni napad, Kevin Spejsi je uklonjen iz projekta, a Frenk Andervud je nestao iz poslednje sezone, iako je stvorio ceo identitet serije. Narativ koji se pet godina oslanjao na njegovu manipulativnu inteligenciju preko noći je ostao bez centra.
Priča šeste sezone fokusira se na Kler Andervud, ženu koja je u prvoj epizodi 2013. godine bila samo partnerka ambicioznog političara, ali je u finalu postala predsednica Sjedinjenih Država i preuzela potpunu kontrolu nad američkom scenom.
Iako je zauzimanje centralnog mesta bilo logično, posebno nakon razvoja Klerinog lika u četvrtoj i petoj sezoni, poslednje epizode su nastale u otvorenoj produkcijskoj krizi. Scenario je prepisivan u hodu, politički pravci su improvizovani, a struktura finala je morala da podnese teret zamene ključne figure oko koje je priča građena godinama.
Šesta sezona pokušala je da zatvori sve preostale narativne tokove: predstavljanje nove američke arhitekture moći pod vođstvom predsednika, borbu starog establišmenta da ga uništi i neizbežno suočavanje sa prošlošću para Andervud, koje je ostavilo krvavi trag. Frenk Andervud je bio fizički odsutan, ali je njegova senka bila prisutna u svakoj epizodi.
Poslednja sezona podelila je kritičare i publiku. Robin Rajt je gotovo univerzalno hvaljena što je sama nosila ceo finale na svojim leđima. Međutim, kraj se činio nedovršenim. Bio je to finale koje se osećalo kao krizna vatrena borba, a ne kao organski kraj jedne od najuticajnijih televizijskih saga poslednje decenije.
Uprkos tome, "Kuća od karata" ostaje serija od istorijskog značaja. Bila je to prva serija koja je učinila striming platformu ozbiljnim igračem i dokazala da digitalna distribucija može imati kvalitetan sadržaj. Takođe je oblikovala estetiku političkih trilera 2010-ih: mračan ton, klaustrofobična dramaturgija, cinizam kao norma, politika kao pozorište moći bez moralnih granica.
Afera Kevina Spejsija ostaje mrlja na njenoj reputaciji, ali je i deo njene istorije. Iako je završena u senci skandala, "Kuća od karata" ostaje serija koja je promenila televizijski pejzaž.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







