Gibonnijeva "Prava stvar" u Beogradskoj areni: Održan i drugi koncert

Publika uglas pevala najveće hitove slavnog muzičara

Autor: Slobodan Cagić
23.10.2023. 13:30
  • Podeli:
20231022_210218-6536572e2b992.webp Foto: Una

Da je ljubav beogradske publike prema Zlatanu Stipišiću Gibonniju zapravo uzajamna jasno je svakome ko je u petak i u nedelju bio u Beogradskoj areni i tu je povezanost skoro nemoguće opisati rečima. 

Gibonni je zvezda koja, možda, po popularnosti ne može baš da se uporedi sa legendama tipa Zdravka Čolića i Dina Merlina, pa ni u poslednje vreme izuzetno popularnom Aleksandrom Prijović, koji mogu da "napune" i po pet Arena. Gibonni je kantautor koji se sa pomenutima ne može uporediti ni po vokalnim mogućnostima, ni po plačljivo-setnim tonovima, ni po tome što je trenutno u trendu u celom regionu. On je, jednostavno, zvezda s autoritetom koji traje protekle tri decenije i, ako postoji mogućnost poređenja, pandan bi mu, bar u izvesnoj meri, mogao biti Đorđe Balašević. 

Foto: Una

S jednom velikom razlikom: Gibonnijeve pesme, iako uglavnom govore o ljubavi, odišu pozitivnim osećanjima. I upravo je, verujem, to privuklo beogradsku odraslu publiku da dve večeri ispuni prostor Beogradske arene. To je publika koja razume i voli njegove pesme, čija je suštinska poruka jednostavna: "volite se, ljudi".

Koncert je otvorio pesmom "Sreća", posle koje je odmah izveo jednu od pesama koje su ga proslavile - "Činim pravu stvar". Usledio je niz hitova koje je otpevao  zajedno sa auditorijumom... "Mirakul", "Kiša", "Nisi više moja bol", "Divji cvit", "Judi, zviri, beštimje", "Oprosti", "Tempera", "Libar", "U ljubav vjere nemam"... Za neka od izvođenja ovih pesama može se samo reći da su bila spektakularna, što zbog učešća publike, što zbog izuzetno snažne podrške na samoj bini. Uz Gibonnijevu standardnu muzičarsku (Nikša Bratoš, Marko Ramljak, Branimir Gazdik, Marko Reljanović, Masej Kovačević) i vokalnu (Darija Hodnik, Brankica Jovanovska, Teo Brajčić) postavu, Gibonnijev beogradski nastup obogatili su i čudesna Stefani, grupa od pet tamnoputih pratećih vokala, četvorica duvača i dodatni perkusionista. Uz to, specijalni gosti su bili fantastični pijanista Matija Dedić, kod nas možda nedovoljno poznati pevač Damir Urban, ali i naša Konstrakta, s kojom je Gibonni izveo pesmu za koju mnogi ni ne znaju da je njegova: "Zašto praviš slona od mene". 

Najzad, jedan od najvećih hitova koje je ikada napisao, "Cesaricu", sačuvao je za sam kraj, a na bis je - opet zajedno sa publikom - još jednom izveo "Činim pravu stvar". Nema sumnje da je Gibonni u Beogradskoj areni u petak i nedelju izveo pravu stvar. Njegova interakcija sa publikom bila je prirodna, obostrana, u mnogim trenucima na ivici čarolije. Jednostavno, pun pogodak.

Foto:  A.H./ATAImages

Ako se ovogodišnjim Gibonnijevim beogradskim koncertima išta može zameriti, to bi jedino mogao biti kvalitet zvuka u Beogradskoj areni. Navikli smo na to da su Gibonnijeve pesme izvrsno "ispeglane", kako na studijskim snimcima tako i na nastupima uživo, pa je možda šteta što ton-majstori nisu u potpunosti savladali izazove akustike Beogradske arene. 

Nisu ni prvi ni jedini koji u tome nisu uspeli. Ono što se čulo na tribinama nije bilo jednako onome što se čuje u parteru: nedostajalo je kristalne čistoće zvuka, koja bi dodatno istakla kvalitete svakog pojedinačnog izvođača koji je nastupio s njim. A Gibonni itekako poštuje "svoje" ljude na sceni, pa smo tako imali priliku da i u solo-tačkama čujemo fenomenalne vokalne sposobnosti Darije, Tea i Stefani, kao i Nikšine i Ramljakove instrumentalne bravure... i ne samo njihove. 

Gibonni je prethodni put u Beogradu nastupio 2016. godine u Sava centru i taj prostor bi i sada bio u potpunosti idealan - kako zvučno, tako i za još bliži kontakt s publikom. Verovatno bismo onda imali i pet Gibonnijevih koncerata u seriji. Nažalost, Plava dvorana Sava centra će još najmanje devet meseci biti "van fukcije", pa bi najbolje zvučno rešenje ovog vikenda verovatno bio otvoren prostor, kao letos na Arsenal festu u Kragujevcu. Ali, kada je pre nekoliko meseci zakazan prvi koncert, niko nije mogao da pretpostavi da će dvadesetog i dvadeset drugog oktobra vreme biti toliko lepo da bi i izvođači i publika mogli da uživaju i pod otvorenom nebom. 

Foto: Una

Svejedno, Gibonniju svakako možemo da oprostimo taj jedan jedini nedostatak neprecizne zvučne slike. Ono što je mnogo važnije je to da su i on i njegovi saradnici i hiljade beogradskih ljubitelja njegove muzike uživali u dve beogradske večeri.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()