Koliko košta učešće na Evroviziji: Države moraju da izdvoje stotine hiljada evra

Evo od čega zavisi tačna cena nastupa

16.05.2025. 16:23
  • Podeli:
profimedia-0999510037 Princ od vranje evrovizija-682634897a0e2.webp Foto: Profimedia

Evrovizijska groznica uveliko trese Evropu, a scenski nastupi učesnika ove godine nadmašili su očekivanja gledalaca i stručnjaka. Mnogi se pitaju - koliko zapravo košta sve to što vidimo na bini?

Iako tačan iznos zavisi od zemlje, produkcije i ambicija izvođača, dostupne informacije pružaju okvirnu sliku troškova:

Kotizacija (ulazna taksa):

Svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) određeni iznos za učešće. Srbija u proseku izdvaja između 100.000 i 150.000 evra, dok zemlje iz "Velike petorke" poput Nemačke i UK-a plaćaju znatno više - i do 300.000+ evra, jer su deo "Velike petorke".

Produkcija nastupa (scena, efekti, garderoba, koreografija):

Troškovi se kreću od 50.000 evra za skromnije nastupe, pa sve do 300.000 evra i više za kompleksne nastupe sa bogatom scenografijom, efektima i koreografijom. Zemlje poput Švedske i Ukrajine često idu i preko toga.

Promocija (turneje, intervjui, spotovi):

Promo turneje (London, Amsterdam, Tel Aviv) mogu koštati još 20.000 - 50.000 evra, zavisno od obima.

Delegacija i logistika (menadžment, prateći vokali, tehničari, tim za društvene mreže):

Putovanja, smeštaj, dnevnice i timovi za tehničku podršku, vokale, ceo tim - sve to dodaje još 20.000 - 40.000 evra.

Ukupno:

Za prosečan nastup zemlja potroši između 200.000 i 300.000 evra, dok raskošniji produkcijski podvizi mogu dostići i preko pola miliona evra.

U slučaju Srbije, RTS finansira deo troškova, dok izvođači često dodatno ulažu ili imaju sponzore. Uglavnom se sve pažljivo planira jer se radi o velikom i medijski važnom nastupu.

Ova procena uključuje:

Učešće u takmičenju: Kotizacija koju svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) za učešće na Evroviziji.

Produkciju nastupa: Troškovi vezani za scenografiju, kostime, koreografiju i tehničku podršku.

Promociju: Izrada promotivnih materijala, učešće na promotivnim događajima i turnejama.

Logistiku i smeštaj: Troškovi putovanja, smeštaja i ishrane za delegaciju.

Nažalost, uprkos ozbiljnoj investiciji i trudu cele ekipe, Princ od Vranja nije uspeo da se plasira u finale, koje se održava u subotu, 17. maja sa početkom u 21 čas, prenosi Mondo.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()