Smatra da su Breskvicu iskoristile "medijske barabe"
Urednica i supervizorka takmičenja Olivera Kovačević ocenjuje da su podele zbog izbora Pesme za Evroviziju potekle od "nekih medijskih baraba" i malih grupa koje su dobile pažnju veću nego što zaslužuju.
"Mislim da smo napravili dobar festival. Kritike koje dobijamo su samo pozitivne jedno od stručne javnosti, od kolega, kako iz naše zemlje, tako i iz zemalja regiona, a i iz Evrope. Tako da mislim da smo uradili dobru stvar, da smo imali odlične pesme, da su primetili gledaoci koliko su se takmičari potrudili da naprave atraktivne nastupe. Ja mislim da neki od tih nastupa nisu viđeni ni na Evroviziji“, izjavila je Olivera Kovačević.
Kako je istakla, svi takmičari "Pesme za Evroviziju" su sami osmišljavali svoje nastupe, a RTS im je pomogao da ih realizuje.
Komentarišući podele koje su se stvorile nakon takmičenja, Kovačević navodi da su zbog toga članovi žirija dobijali preteće poruke.
"Kompoziciju Breskvice ‘Gnezdo orolovo’ su iskoristile neke medijske barabe pre svega, a onda tako i neke grupe ljudi koji se kriju iznad nekih nacionalnih odrednica. To nisu ljudi koji predstavljaju bilo šta nacionalno. Baraba nema nacionalnost. Ako ste vi u stanju da šaljete preteće poruke Mariji Šerifović, grozne i odvratne, da nazivate voditelje ustašijom i satanistima, ko ste vi, koji ste to ljudi? Je l’ vam Marija Šerifović nije autoritet? Pa ko je? Pa je l’ ona pobedila i dovela Evroviziju u Beograd. Najveća je njena zasluga, pa postoji li neko kompetentniji za taj žiri od Marije Šerifović? Ja ga ne znam, kažite mi vi ko je", navodi Kovačevićeva za N1.
Kako je dodala, ako vi sad prosuđujete kako je Šerifović glasala i usudila se da da koliko je kome poena dala, pa ko ste vi, pita se.
"Mi imamo pravilnik o izboru članova žirija koji objavimo kada raspišemo konkurs i svaki učesnik koji se prijavi zna pravila“, ističe.
Prema tom pravilniku, navodi, članovi žirija ne znaju ko su ostali članovi žirija.
"Zbog čega - jer smo prethodnih godina imali toliko pritisaka raznih menadžera, stručnjaka, da zovu članove žirija, da pokušavaju da ih korumpiraju, da im prete kad ne uspeju… I da bi zaštitili te ljude koji su u žiriju, mi ne objavljujemo do završetka festivala", objašnjava Olivera.
Kada je reč o sistemu glasanja, Kovačević navodi da nije moguće menjanje pravila dok je festival u toku.
"Breskvica je dobila više glasova publike nego drugoplasiran i zbog toga dobila 12 poena. Mi možemo da menjamo načine glasanja, ali kada raspišete konkurs, tada napišete pravila. Dok utakmica traje pravila se ne menjaju", objašnjava.
Olivera Kovačević smatra da je pevačica Anđela Ignjatović Breskvica zloupotrebljena od marginalizovanih grupa. Kako je rekla, Anđela je jedna divna devojka koja se izdigla iz te situacije, "koja se jako lepo ponašala i koja je napisala divnu poruku pobednici Teya Dori da joj želi sve najbolje, čestitala joj".
"Mislim da je ona zloupotrebljena od tih raznih marginalnih grupa koje su našle na tome da nešto isteruju – to je Kosovo. Uostalom u Statutu Pesme za Evroviziju piše da je to apolitična manifestacija", objašnjava.
Orla o kojem peva Breskvica, Kovačević nije shvatila u "srpskom“ smislu.
"To je potpuno normalna, legitimna pesma. Ja je doživljavam kao priču o životu svakog čoveka u kojem naiđu crni dan, crne ptice. Ja u tom orlu nisam videla nekog orla koji nad Kosovom leti. Uostalom naš orao ima dve glave. Čak i u ilustraciji koju su napravili na sceni orao ima samo jednu glavu. Ja sad ne znam čiji je to orao, možda je američki orao, američki simbol, ili možda nemački… Tako da ne znam zbog čega su oni u tom orlu ponašli neku srpsku ideju ili odbranu Kosova, a ne recimo Ameriku ili nešto drugo što ima orla kao nacionalni simbol", smatra Kovačević.
Kovačević podseća da je ramonda cvet pobede u Prvom svetskom ratu.
"Ima li šta srpskije od tog cveta. Ramonda je tako lepa priča o tome kako treba da pronađete snagu u svom životu, da se izdignete, da vam malo treba, kap vode da vas podigne, da nađete motiv za život. Zar to nije predivna priča, srpska priča“, pita se supervizorka festivala.
Kako navodi, kada se Konstrakta prvi put pojavila na "Pesmi za Evroviziju" isto nije bila dovoljno srpska.
Grupe koje osporavaju izbor pesme su male grupe koje su dobile veću pažnju veću nego što zaslužuju, objašnjava sagovornica.
"A to da svako kaže da danas ima stav, to je jedna društveno opasna situacija u koju smo mi došli. Da svako ima pravo da o svemu misli, da. Ali kada javno iznesete to negde, ta je reč to otišlo“, zaključuje Olivera Kovačević.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.