Evo zašto se pomorandže uvek pakuju u crvene mrežice. To je trik koji će vas iznenaditi
Foto: ShutterstockJeste li se ikada zapitali zašto su pomorandže uvek u crvenim mrežicama? Dok šetate kroz supermarket, verovatno ne razmišljate o tome zašto je voće upakovano baš na određeni način. Ali jeste li primetili da su pomorandže gotovo uvek upakovane u crvene mrežice, dok su limun u žutim, a limete u zelenim? Nije slučajno, iza toga se krije pametan vizuelni trik koji vam prodaje "sočnost" na prvi pogled.
Radi se o fenomenu poznatom kao “konfeti iluzija”, koji objašnjava kako predmeti mogu izgledati drugačije u zavisnosti od boje pozadine ili ambalaže. U ovom slučaju, crvena mrežica čini da pomorandže izgledaju još zrelije, sočnije i narandžastije nego što zapravo jesu. Ljudski mozak tu boju instinktivno povezuje sa svežinom i zrelošću, pa automatski smatramo da su takve pomorandže ukusnije.
Zato i drugo voće toplih tonova, poput mandarina i grejpfruta, često viđamo u crvenim ili narandžastim mrežicama. Na isti način, limuni dolaze u žutim, a limete u zelenim mrežicama, kako bi se pojačao utisak njihove prirodne boje.
Ovaj marketinški trik detaljno je proučavao Karl Gegenfurtner, profesor psihologije percepcije sa Univerziteta Justus Liebig u Nemačkoj. On tvrdi da trgovci namerno biraju boju mrežice u skladu sa idealnim izgledom ploda kako bi kupac pomislio da su plodovi savršeni.

Sledeći put kad kupujete pomorandže, setite se ovog trika i zato obavezno:
Ovi sitni saveti mogu vas spasiti razočaranja kad stignete kući i pomoći vam da birate stvarno sveže i kvalitetno voće.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







