Sve je u vizuelnom efektu
Foto: ShutterstockPrilikom kupovine verovatno ste primetili da se voće poput pomorandži i mandarina često prodaju u mrežastim džakovima crvene boje.
Stručnjak za prehrambrenu tehnologiju Miguel A. Luruena otkrio je zašto se popularno voće gotovo uvek prodaje u određenoj vrsti pakovanja.
Možda se čini čudnim, ali prodaja pomorandži u crvenom mrežastom džaku zapravo ih čini privlačnijima kupcima. Cilj je naglasiti prirodnu boju hrane i učiniti je privlačnijom za oči potrošača. Ova estetska odluka zapravo izravno utiče na našu vizualnu percepciju.
Kako navodi Luruena, reč je o triku iz supermarketa koji je zasnovan na fenomenu poznatom kao Munkerova iluzija, nazvanom po nemačkom istraživaču Francu Karlu Munkeru iz 1970ih.
Ova optička iluzija uzrokuje da se boja koju percipiramo na objektu menja bojama koje ga okružuju. Prema tome, isto voće izgleda intenzivnije kada se takoreći precrta crvenim linijama.
Kada je reč o hrani, ova vizualna manipulacija može se koristiti kako bi voće i povrće izgledalo svežije i zrelije nego što zapravo jesu. Crvena boja može pojačati tople tonove poput narandžaste i žute, što rezultira privlačnijim izgledom.
Ova se tehnika ne primenjuje samo na prodaju pomorandži. Ona se koristi i s drugim svežim proizvodima poput limuna, paprike, avokada i luka.
Zato ne verujte svojim osetilima. Pažljivo čitajte etikete i pokušajte da kupujete voće i povrće na veliko kako biste izbegli iznenađenja.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







