Na uključivanje i isključivanje sistema gradskog grejanja utiče spoljna temperatura vazduha
Prvog dana grejne sezone nije bilo sistemskih poremećaja u proizvodnom i distributivnom sistemu, ali je isporuka toplotne energije prekinuta usled povoljnih vremenskih uslova, saopštilo je danas Javno komunalno preduzeće "Beogradske elektrane".
Grejna sezona zvanično je počela jutros u šest časova, a isporuka toplotne energije prekinuta je nešto pre 11 sati.
Isporuka toplotne energije u toku grejnog dana može biti prekinuta kada tempretura prelazi 15 stepeni Celzijusa duže od dva sata, dok se ponovna isporuka može očekivati nakon što temperetura padne na 12 stepeni Celzijusa ili niže.
Iz JKP "Beogradske elektarne" kažu da su toplotne predajne stanice, kojih u sistemu daljinskog grejanja ima više od 9.000, automatizovane i imaju senzore na spoljašnjoj strani objekta preko čega mere temperaturu vazduha u okruženju.
Kada su spoljašnje temperature vazduha više od 15 stepeni Celzijusa, automatski ventil u predajnoj stanici zatvara protok toplotne energije kroz objekat. S obzirom da tada objekti ne preuzimaju toplotnu energiju, ne postoje uslovi za proizvodnju i distribuciju toplotne energije potrošačima.
Kako se navodi, u toku remontnog perioda obavljena je rekonstrukcija dela toplovodone trase na Novom Beogradu i prilikom današnjeg starta grejanja, uočen je poremećaj u radu na magistralnom toplovodu M4.
"Kako bismo zaštitili distributivni sistem, predajne stanice i kućne grejne instalacije i obezbedili sigurnost u snabdevanju korisnika, neophodno je postepeno rešavanje uočenog poremećaja. Zbog toga delu korisnika, na grejnom području Novog Beograda, ovog jutra nisu bili topli radijatori".
Bez grejanja jutros bili su potrošači iz dela blokova 62 i 64, potrošači A bloka, naselja Savada, Belvil i New Minel, ali i potrošači u naselju Bežanijska kosa i blokovima 49, 57, 59 i 60.
Očekuje se da će neophodna interevencija na toplovodu biti kompletno obavljena u narednih nekoliko dana.
Iz kompanije apeluju da svi potrošači u prvim danima grejne sezone na brojeve telefona Servisnog centra grada Beograda prijavljuju curenja vode iz instalacija i kada cele zgrade nisu snabdevene toplotnom energijom.
Najefikasnije je da to čine upravnici zgrada ili predsednici kućnih saveta kako ne bi dolazilo do zagušenja telefonskih linija i nepotrebnog čekanja na uspostavljanje veze sa Servisnim centrom, navodi se u saopštenju.
Javno komunalno preduzeće "Beogradske elektrane" toplotnom energijom snabdeva više od 22,5 miliona kvadratnih metara stambenog i poslovnog prostora, odnosno više od 360.000 stanova korisnika.
sistem "Beogradskih elektrana" čine 15 toplana i 17 kotlarnica.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.