Možda traže baš vas
Manjak radne snage u Nemačkoj u poslednje vreme najviše raste u profesijama iz transportnog sektora, pokazuje studija Centra radnih kompetencija (Kofa) Instituta za nemačku privredu (IW).
Najveća stopa rasta deficita stručnih radnika od prošle godine, 89 odsto, odnosi se na vozače autobusa i tramvaja. Čak 3.594 mesta ostala su nepopunjena jer nije bilo kvalifikovanih kandidata.
Nepopunjeno je ostalo i skoro 80 odsto pozicija kontrole rada železnice i operativne službe, njih 2.265, i 45 odsto radnih mesta mašinovođe, više od 4.000.
Autori studije nagli porast prvenstveno pripisuju povećanju tražnje za kvalifikovanim radnicima zbog nastojanja države da, u okviru klimatskih ciljeva, stanovništvo usmeri ka šinskom prevozu.
"Povećanje jaza u transportnim profesijama usko je povezano s tranzicijom mobilnosti", naveli su u izveštaju.
Uopšteno, deficit radne snage se prošle godine donekle smanjio: 570.000 slobodnih radnih mesta bilo je 10 odsto manje nego 2022.
"Uprkos padu, jaz ostaje veoma veliki", navedeno je u izveštaju.
Najviše kvalifikovanih radnika i dalje nedostaje u oblastima zdravstva, socijalnih usluga, nastave i obrazovanja.
Ekonomisti smanjivanje deficita stručne radne snage pripisuju posrtanju nemačke privrede, tako da bi taj trend trebalo da se zadrži i tokom godine. Oporavak će, međutim, taj problem ponovo izgurati u prvi plan.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.