Ova inovativna praksa ne samo da transformiše klasičan pristup učenju, već i omogućava studentima da svoje znanje aktivno primene na stvarnim poslovnim scenarijima
Često se veruje da su akademske studije i teorijsko znanje dovoljni za pripremu studenata za poslovni svet.
Međutim, u skladu sa evolucijom globalnog obrazovanja i dinamičnim promenama na tržištu, obrazovanje je otvorilo svoje novo poglavlje - metodologiju poslovnih studija slučaja.
Ova inovativna praksa ne samo da transformiše klasičan pristup učenju, već i omogućava studentima da svoje znanje aktivno primene na stvarnim poslovnim scenarijima.
Fakultet organizacionih nauka (FON) je, još pre više od jedne decenije prepoznao značaj ove metodologije, uvevši inovaciju u tradicionalni način obrazovanja u Srbiji čime je postao pionir uvođenja iste u redovnu nastavu.
Vremenom, FON je dizao lestvicu, a istaknuti studenti dobili su priliku da se takmiče i ostvaruju uspehe na svetskim takmičenjima u rešavanju poslovne studije slučaja.
Kruna uspeha je osnivanje svetskog studentskog takmičenja u rešavanju poslovne studije slučaja - Belgrade Business International Case Competition (BBICC) u Beogradu 2013. godine.
"Studija slučaja je interaktivna metoda učenja nastala na Unvierzitetu Harvard, a primenjuje se u raznim granama nauke, poput medicine, prava i slično, a mi je konkretno primenjujemo u biznisu. Kako to funkcioniše? Sama studija slučaja predstavlja problem ili izazov jedne organizacije, koja može biti mala organizacija, velika kompanija ili čak nevladina organizacija. Ti izazovi se postavljaju pred studente koji se stavljaju u ulogu donosioca odluke. Oni analiziraju podatke, identifikuju probleme i daju predloge", ističe prof. dr Vesna Damnjanović, rukovodilac Centra za poslovne studije slučaja FON-a, generalni direktor BBICC-a i dugogodišnji mentor ove metode učenja na FON-u i u Case Study Club-a koji je deo Business Case Association Southeast Europe.
Danas, BBICC je rangiran među 10 najboljih takmičenja u rešavanju poslovnih studija slučaja u čitavom svetu, po kriterijumima eminentnog Univerziteta u Oklandu, pionira u ovoj oblasti.
Ove godine, u Beogradu, period od 3. do 9. marta rezervisan je za 9. izdanje ovog renomiranog takmičenja.
Srpska prestonica imaće priliku da ugosti 80 talentovanih studenata sa 20 prestižnih univerziteta iz celog sveta.
Lista univerziteta koji učestvuju na takmičenju je duga i na njoj se nalaze neke od najvećih biznis škola kao što su: The Hong Kong University of Science and Technology, Copenhagen Business School, National University of Singapore, University of Florida itd.
U ovom odabranom društvu, svoje mesto je zaslužio i Univerzitet u Beogradu koji će predstavljati studenti sa FON-a.
Takmičari će rešavati tri studije slučaja, dve u kraćem vremenskom intervalu od po 5 sati, dok će za treću imati na raspolaganju 24 sata. Svoja rešenja takmičari će imati priliku da prezentuju stručnom žiriju koji će činiti: predstavnici kompanija koje zadaju studije slučaja, industrijski eksperti i predstavnici državnih organa.
Podstrek za organizaciju ovog takmičenja u Beogradu proizašao je iz izvanrednih uspeha studenata Fakulteta organizacionih nauka na takmičenjima u rešavanju poslovnih studija slučaja.
Pod mentorstvom prof. dr Vesne Damnjanović i profesora sa Fakulteta organizacionih nauka timovi već godinama ravnopravno pariraju nekim od najvećih biznis škola u svetu i redovno nižu uspehe, a neki od njih su:
Kroz snažnu vezu s liderskim univerzitetima, BBICC ne samo da postavlja standarde u rešavanju poslovnih izazova, već i gradi elitu mladih lidera spremnih za svetsku poslovnu scenu.
Iako takmičarski deo zauzima najveći deo agende BBICC-a, učesnici će, zajedno sa svojim mentorima imati priliku da, kroz različite aktivnosti, upoznaju Beograd i srpsku tradiciju, kulturu i običaje.
Za više informacija posetiti sajt, kao i zvanične profile na društvenim mrežama: Facebook, Instagram, Linkedin
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.