Šta je to što bi mogli da urade drugi fakulteti koji iz godine u godinu beleže pad prilikom upisa?
Godinama je najveća potražnja za upis studenata na Fakultetu organizacionih nauka, Filozofskom - smer psihologija, ali i za Stomatološki fakultet.
UNA je istraživala šta je uzrok tome - da li je u pitanju dobra zarada nakon završetka studija ili su fakulteti promenili studijski program u skladu sa potražnjom, odnosno novim generacijama.
Godinama je najpopularniji FON gde se svake godine prijavi tri puta više studenata nego što fakultet može da primi. Na fakultetu smatraju da osim što diplomirani studenti pronalaze dobro plaćene poslove, važnu ulogu ima i studijski program.
"Mi u kontinuitetu pratimo tržište, dakle u skladu sa razvojem nauke i tehnologije i u skladu sa potrebama tržišta, naš fakultet u kontinuitetu unapređuje svoje studijske programe i mi smo tokom akreditacija pre dve godine značajno izmenili i unapredili naša oba studijska programa", kaže dekan Fakulteta organizacionih nauka prof. dr Milan Martić.
Na upisu na Filozofskom, na smeru psihologija kandidati su čekali u redu nekoliko sati pre upisa. Za jedno mesto se borilo čak sedam maturanata.
"Mislim da je psihologija specifična po tome što je upisuju dobri đaci, ambiciozni mladi ljudi. I da mi se ponekad čini i to da može biti isplativo, čini mi se da veći udeo ima ta motivacija. Motivacija koja dolazi sa različitih strana, to može biti čak i pitanje prestiža. Kada je potražnja velika, kada je nešto teško upisati onda to govori i o nama da smo mi neko ko je uspeo nešto da upiše što je jako teško", kaže istraživač saradnik na Institutu za psihologiju Filozofskog fakulteta Teodora Vuletić.
Kako smatra, na drugom mestu je i isplativost tog zanimanja s obzirom na to da su psiholozi potrebni svakoj branši i da je jedna privatna seansa oko 50 evra sat.
Na FON-u smo pitali i šta je to što bi mogli da urade drugi fakulteti koji iz godine u godinu beleže pad prilikom upisa?
"Da uvode nove discipline, da uvode nove metode realizacije nastave što kod nas radimo takođe u kontinuitetu i da jednostavno osluškuju potrebe tržišta koja su to znanja i veštine, koje studenti treba da znaju, a ne da studijski programi budu na osnovu toga šta profesori umeju i znaju da predaju", ističe Martić.
Naši sagovornici su saglasni da mladi treba dobro da razmisle pre upisa i da osim dobre zarade moraju da uzmu u obrzir i šta je to što vole da uče. U svemu tome im može pomoći profesionalna orjentacija, odnosno savetovanje o svetu rada, zapošljavanja i planiranja karijere.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.