Učenice iz Aranđelovca imaju rešenje za stres: Mlade preduzetnice napravile proizvod koji je potreban svima

Pet gimnazijalki, mladih preduzetnica, napravile su proizvod koji je posvećen balansu prirode i pozitivne energije svakog ljudskog bića

23.03.2025. 16:00
  • Podeli:
naturo vibe, zen it, mart 2025 - foto Privatna arhiva 01-67dddb31077f4.webp Foto: Privatna arhiva

Učeničke kompanije u Srbiji i dalje rade, bez obzira na turbulentna vremena u kojima se nalazimo kada je reč o obrazovanju. Da podsetimo, reč je o programu preko kog srednjoškolci mogu da razvijaju svoju preduzetničku stranu, što predstavlja priliku da se još tokom svog đačkog doba upoznaju sa izazovima koji ih kasnije čekaju u poslovnom svetu.

UNA je ranije već pisala o jednoj takvoj učeničkoj kompaniji - "KidSync" iz Aranđelovca, a pet izuzetnih mladih dama koje su činile to preduzeće na kraju su na nacionalnom takmičenju osvojile drugo mesto sa svojim proizvodom - društvenom igrom "Mic po mic", koja je prvenstveno namenjena deci sa teškoćama u intelektualnom razvoju.

Ove godine "KidSync" ima svoje "naslednice", pet učenica drugog razreda Gimnazije "Miloš Savković" u Aranđelovcu, koje su oformile kompaniju "Naturo Vibe". 

I to kakvih učenica - generalna direktorka Iva Pavić, menadžerka prodaje i proizvodnje Magdalena Ćirić, marketing menadžerka Jana Vladić, finansijska menadžerka Lena Bošković i PR menadžerka Anđelina Radovanović, osmislile su i proizvele "Zen It" antistres miks - proizvod koji treba da pomogne ljudima da se oslobode stresa na prirodan način.

Vreme će pokazati da li će uskoro svako od nas nositi po kesicu "Zen It"-a u džepu, ali pre toga valjalo bi saznati kako se ideja razvijala i kako je uopšte došlo do formiranja učeničke kompanije. 

"Pod utiskom prošlogodišnje kompanije 'KidSync' iz naše škole, zainteresovale smo se za ovako nešto. Tada smo prvi put i čule za takvu organizaciju. U Gimnaziji nemamo mnogo prilika da se oprobamo u takvim vodama, pa nam ova itekako znači. Kada smo birale ime za naš brend, želele smo da ono odražava našu posvećenost prirodi i pozitivnoj energiji. 'Naturo' znači priroda, a 'Vibe' simbolizuje osećaj, energiju i dobar ritam života. I tako, sasvim prirodno, došle smo do imena Naturo Vibe", rekla je generalna direktorka Iva Pavić.

Od svake ideje do konkretnog proizvoda dug je put, a nas je u ovom slučaju zanimalo ko je "upalio sijalicu" za stres i zašto su mlade preduzetnice odlučile da ukrste koplja baš u borbi sa tako ozbiljnim problemom, koji je priznat na nivou čitave planete. Uz to, ime proizvoda je dovedeno u direktnu vezu sa zenom, tako da ovde odjednom dobijamo isprepletene ekonomiju i duhovnost.

"Početkom školske godine, u okviru predmeta psihologija, imale smo zadatak da istražimo načine na koje se ljudi suočavaju sa svakodnevnim stresom. Tokom istraživanja, sprovele smo anketu u najprometnijem trgovačkom centru u gradu. Postavile smo im par pitanja, kao što su: 'Koliko ste često pod stresom?' i 'Kako se odmarate nakon napornog/stresnog dana'? Odgovori su bili raznoliki - od dece koja nisu znala šta je stres do penzionera koji su se žalili na finansijsku situaciju. Među ljudima našeg uzrasta, kao odgovori su često pominjani odmori poput slušanja muzike, šetnje ili odlaska u teretanu", kaže Iva i nastavlja:

"Kada smo se prijavile za učeničku kompaniju, naša mentorka profesorka Sanja Đaković nam je dala da pročitamo odlomak iz knjige 'Design Thinking', što nas je podstaklo da se setimo ankete i razmišljamo o rešenju koje može pomoći ljudima da se oslobode stresa na prirodan način. Dok smo tražile savršeno ime za naš antistres miks, znale smo da želimo nešto što odmah priziva osećaj smirenosti i balansa. Inspiraciju smo pronašle u samoj suštini zena - stanju potpune unutrašnje harmonije. Tako se rodila ideja za ime 'Zen It' - spoj filozofije mira i poziva na akciju. Ime koje nije samo reč, već poziv da pronađeš svoj zen u svakodnevnom haosu. Ovaj miks je tu da te podseti da je mir uvek nadohvat ruke", istakla je.

Šta je to što čini ovaj miks?

"U saradnji sa prehrambenim tehnologom, došle smo na ideju da kombinujemo voće u prahu sa ašvagandom i stevijom i stvorimo Zen It mix", rekla je Iva.

Šta je "Zen It" antistres miks i kako se koristi?

Reč je o proizvodu koji je praškasti dodatak ishrani napravljen od ašvagande, voćnog brašna i stevije, koji se lako rastvara u vodi, sokovima, smutijima i čak može biti dodatak smesama za kolače.

Antistres miks, prema rečima preduzetnica iz kompanije "Naturo Vibe", pomaže u borbi protiv stresa, poboljšava fokus i doprinosi opštem blagostanju, a zahvaljujući prirodnim sastojcima, idealan je i kao pre-workout dodatak koji može pružiti energiju i podržati trening. Proizvod ne sadrži dodatne šećere i veštačke aditive, što ga čini zdravim izborom za sve koji žele prirodan izvor energije.

Propisi za proizvodnju prehrambenih namirnica su strogi, zbog toga je značajno znati i kako je u slučaju "Zen It" antistres miksa tekao proces proizvodnje, kako je proizvod ispitivan u smislu ispravnosti, hranljivih vrednosti, nabavke namirnica?

"Proces proizvodnje našeg 'Zen It' miksa bio je u potpunosti u našim rukama - nas pet učenica, uz podršku profesorke. Planiramo da u budućnosti nabavimo mašine za pakovanje i mešanje sirovina kako bismo unapredile efikasnost i doslednost kvaliteta. Od samog početka, pažljivo smo birale samo najkvalitetnije sirovine, oslanjajući se na proizvođače u koje imamo poverenja. Na taj način smo osigurale visok kvalitet i dobar nutritivni sastav naših proizvoda", kažu nam. 

Svesne smo da su standardi u prehrambenoj industriji veoma strogi. Što se tiče ispitivanja proizvoda, konsultovale smo se sa tehnolozima lokalne firme iz prehrambene industrije, koji su nam potvrdili da bi naš proizvod mogao da se koristi. Iako još nemamo sertifikat, aktivno radimo na njegovom pribavljanju kako bismo osigurale potpunu usklađenost s propisima", rekla je menadžerka prodaje i proizvodnje Magdalena Ćirić.

Međutim, stavljanje bilo kog proizvoda u promet ne podrazumeva samo proveru njegove ispravnosti - to je apsolutno neophodno, ali je neophodno sticati i dodatna znanja i poboljšavati proizvod, dizajnirati ambalažu... 

"U našem radu dobili smo veliku podršku, kako od naše škole, tako i od različitih kompanija i stručnjaka. Takođe, veliku zahvalnost dugujemo grafičkom dizajneru, Bratislavu Milenkoviću, koji nam je pomogao u kreiranju ambalaže i vizuelnog identiteta našeg proizvoda. Takođe smo imale pomoć mentora koji nam je dodeljen od strane organizacije koja stoji iza čitavog takmičenja (Dostugnuća mladih) - Mašu Milić. Kroz ceo proces rada, naišle smo na mnogo podrške i ohrabrenja, što nam je dalo dodatni podsticaj da nastavimo sa razvojem naše kompanije i ideje", navela je menadžerka finansija Lena Bošković.

Profesorka Đaković: Posvećenost i žrtvovanje

"U svetlu nemilih društvenih i obrazovnih previranja, zaista je teško u par rečenica opisati rad i trud ekipe mladih preduzetnica drugog razreda Gimnazije 'Miloš Savković' iz Aranđelovca. Ono što je sigurno je to da su se učenice koje predvode učeničku kompaniju Naturo Vibe okupile oko ideje i proizvoda koji nam je svima i te kako potreban, a to je antistres praškasta mešavina na bazi prirodnih sastojaka pod nazivom 'Zen It'. 

U toku njihovog angažovanja na ovom projektu koji je počeo još u oktobru, pokazale su da su spremne na timski rad, različite oblike istraživanja, žrtvovanje slobodnog vremena, poštovanje rokova i podizanje svesti o važnosti zdrave ishrane i izbalansiranog načina života. Osim toga, posvećen rad na ovakvom projektu ostavlja dovoljno prostora za lično sazrevanje i razmišljanje o budućnosti koju definitivno možemo menjati ako se svi zajedno potrudimo", rekla je Sanja Đaković, mentorka programa i profesorka gimnazije koju pohađa pet mladih preduzetnica.

Učeničke kompanije svake godine imaju i regionalna takmičenja, potom i nacionalno - da li je to put kojim će ići i "Naturo Vibe"?

"Dalji koraci za naš antistres miks su uzbudljivi i puni potencijala. Prvi sledeći je dobijanje potvrde o bezbednosti hrane, koja će zvanično potvrditi da je proizvod bezbedan za ljudsku upotrebu, s obzirom na to da je biljnog porekla. Posle toga, fokus ostaje na predstojećem takmičenju 27. marta u Kragujevcu, gde ćemo predstaviti 'Zen It' antistres miks i njegovu jedinstvenu vrednost. Ako uspešno prođemo ovu fazu, sledeća stanica je državno takmičenje, gde ćemo imati priliku da se još bolje pozicioniramo i pokažemo kvalitet našeg proizvoda na višem nivou. Uzbuđene smo zbog svega što dolazi i radujemo se svakom sledećem koraku na ovom putu", zaključila je Iva Pavić.

Za par dana, dakle, znaćemo kako su prošle mlade preduzetnice iz Aranđelovca na regionalnom takmičenju i da li smo bliži dobijanju prirodnog proizvoda koji bi trebalo da nam olakša život. Do tada, vi koristite neke antistres metode na koje ste navikli, ali očekujte da biste uskoro mogli da dobijete moćnog saveznika u borbi protiv stresa. 

Ko je ko u učeničkoj kompaniji "Naturo Vibe"

Iva Pavić (16)

generalna direktorka

Završila Osnovnu školu "Milan Ilić Čiča" u Aranđelovcu 2023. godine, a sada je učenica drugog razreda jezičkog smera Gimnazije "Miloš Savković" u Aranđelovcu. Igra folklor, strastvena prema muzici, voli francuski jezik, a najviše intesesovanja pokazuje za hemiju i planira da upiše Hemijski fakultet u Beogradu. Planira da ostane u Srbiji.

"Moja misija, kao generalne direktorke, je vođenje tima ka ostvarivanju vizije prirodnog balansa i unutrašnjeg mira. Posvećena sam razvoju inovativnih proizvoda poput 'Zen It' antistres miksa i uspostavljanju saradnji koje šire naš uticaj. Sa strašću i posvećenošću radim na stvaranju pozitivne atmosfere, gde kroz entuzijazam, motivaciju i pozitivan pristup gradim okruženje u kojem svaki član tima može da pruži svoj maksimum".

 

Magdalena Ćirić (16)

menadžerka prodaje i proizvodnje

Završila Osnovnu školu "Slavko Popović" u Darosavi 2023. godine, a sada je učenica drugog razreda jezičkog smera Gimnazije "Miloš Savković" u Aranđelovcu. Bavi se solo pevanjem, voli da čita i ima želju da pomaže ljudima. Planira da upiše Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu i planira da ostane u Srbiji.

"Moja uloga obuhvata organizaciju i nadzor proizvodnog procesa, osiguranje kvaliteta proizvoda, kao i razvijanje strategija prodaje i distribucije. Radim na optimizaciji proizvodnje, komunikaciji sa dobavljačima i promociji proizvoda kako bismo ostvarili što bolje rezultate na tržištu".

 

Jana Vladić (16) 

marketing menadžerka

Završila Osnovnu školu "Miloš Obrenović" u Aranđelovcu 2023. godine, a sada je učenica drugog razreda jezičkog smera Gimnazije "Miloš Savković" u Aranđelovcu. Voli da čita, sluša muziku i da uči strane jezike. Planira da upiše Fakultet organizacionih nauka u Beogradu, a na dalje da putuje po inostranstvu.

"Moja odgovornost je da planiram, sprovodim i nadgledam marketinške strategije kako bih povećala prodaju i privukla ciljnu publiku. U svom radu koristim kreativnost, a stalno pratim nove marketinške trendove kako bih osigurala uspeh kampanja".

 

Lena Bošković (17)

finansijska menadžerka

Učenica je drugog razreda jezičkog smera Gimnazije "Miloš Savković". Uživa u muzici, serijama, knjigama i učenju engleskog jezika, a planira da upiše Fakultet za kriminalistiku.

Kao finansijska menadžerka u kompaniji "Naturo Vibe", zadužena je za analizu budžeta i planiranje troškova proizvoda "Zen It". Prati prihode i rashode, optimizuje troškove i izrađuje finansijske izveštaje kako bi osigurala stabilnost i rast brenda. Kroz strateško planiranje i saradnju s timom, nastoji da unapredi finansijsko poslovanje i dugoročnu održivost kompanije na Balkanu.

 

Anđelina Radovanović (16) 

PR menadžerka

Završila je osnovnu školu "Svetolik Ranković" u Aranđelovcu 2023. godine, a trenutno je učenica 2. razreda jezičkog smera Gimnazije "Miloš Savković". Voli da čita, crta, sluša muziku i uči strane jezike. Njena strast je modni dizajn, a planira da svoje školovanje nastavi u Italiji.

"Trenutno radim na promociji proizvoda 'Zen It' antistres miksa, kompanije 'Naturo Vibe', putem različitih medija, sa ciljem da izgradimo prepoznatljiv brend i postanemo lider na Balkanu u oblasti zdravih dodataka ishrani za opuštanje i povećanje energije. Kroz kreativne marketinške strategije i komunikaciju sa zajednicom, nastojim da približim našu misiju ljudima koji teže zdravijem i uravnoteženijem načinu života".

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()