Svaka generacija je po sebi svojstvena i donosi nešto novo na tržište rada, a generacija Z ne želi da gubi vreme na poslove koji ne ispunjavaju njihove standarde
Generacija Z polako ulazi na tržište rada i postavlja nove jasne zahteve. Visoke plate, fleksibilno radno vreme i rad od kuće, ali sa minimalnim radnim iskustvom. Da li poslodavci izlaze u susret tim zahtevima i kako napraviti kompromis među mladim i starijim na radnom mestu, istraživala je Marija Milićević.
Svaka generacija je po sebi svojstvena i donosi nešto novo na tržište rada, a generacija Z ne želi da gubi vreme na poslove koji ne ispunjavaju njihove standarde. Visoke početne plate, fleksibilno radno vreme i rad od kuće samo su neki od ključnih faktora pri odabiru posla, a iako ih mnogi smatraju razmaženim, oni kažu da jednostavno znaju šta žele, a šta ne.
"Pod broj jedan nam je negde kad tražimo posao, shodno našem iskustvu i tom zalaganju i trudu i radu budemo negde i adekvatno plaćeni. Da to bude u skladu negde za životnim stadardom gde svako živi. Znam da ljudi ovo stavljaju na poslednje mesto, jer se uvek snebivamo kada pričamo o tome, ali ja bih pre svega prvo da pređem preko toga. Sada negde druga stavka ali ne i manje važna, meni je negde čak i presudna, a to je negde radno okruženje i timski neki rad", kaže za UNU producent Sonja Joković.
Dinamično radno okruženje, važan je zahtev mladih, ali u generacijski raznolikim timovima često dolazi do sukoba mišljenja.
"Situacija na tržištu rada je takva da zaista sad postoji mnogo izbora i to ovi mladi sve više i više shvataju i zaista ne žele pošto-poto da ostanu na poslu koji ne zadovoljava njihove uslove. Davno je i prošlo vreme i ako nije polako izlazimo i iz tog vremena kada je važilo ono pravilo što su poslodavci zloupotrebljavali često - ako nećeš ti da radiš, ima njih 20 na birou. Ne, sada moraju da se prilagođavaju", ističe za UNU Miloš Turnski, PR menadžer portala Infostud.
Produktivnost, dokazivanje i predan odnos prema radu neki su od zahteva poslodavaca, ali prema njihovim rečima to teško prepoznaju u kandidatima koji olako menjaju poslove.
"Ono što treba da nauče, kako da naprave dobru atmosferu i za jedne i za druge, a kako dolazimo do dobre atmosfere tako što jedni od drugih uče. Revizibilno mentorstvo je jedno od alata. Mladi koli dolaze treba da nauče ove druge kako sa njima bolje, više, drugačije", smatra Maja Gabrijan, konsultant za organizacioni razvoj.
Teško je prilagoditi se u vremenima koja se brzo menjaju, ali je i neophodno smatraju stručnjaci. Da bi firma napredovala, međusobno razumevanje mora da postoji, kako prema mladima, tako i prema starijima.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.