Ideja je da to doprinese smanjenju emisije štetnih gasova
Francuska vlada je predložila minimalnu ujednačenu cenu avio-karata za sve kompanije, kako bi se eliminisala mogućnost niskotarifnih letova.
I Britanci i Švajcarci su se složili da nije više izvodljivo kupovati karte koje koštaju 10 ili 20 evra, a sve pravdaju prevelikim brojem takvih letova, što ugrožava životnu sredinu.
Glavni i odgovorni urednik specijalizovanog sajta za vazduhoplovsto Tango siks Petar Vojinović kaže za RTS da odluka o ujednačavanju minimalne cene avio-karte ne znači kraj jeftinih letova.
“Dakle, postoji nekoliko kategorija jeftinih letova. Oni ultra jeftini, koji su pre svega vezani kao u svakoj poslovnoj aktivnosti za promocije. Nikada vi, pa čak ni u loukosterima, ne dobijate toliko jeftine letove koliko su oni reklamirani, jer su oni rezervisani za jedan mali procenat onih koji su najbrži", rekao je Vojinović.
Navodi i da je u Francuskoj već aktuelna priča oko zabrane kraćih letova unutar Francuske, koji mogu da budu obavljeni železnicom, u trajanju do dva i po sata.
Ideja je da to doprinese smanjenju emisije štetnih gasova, ali to je, kaže Vojinović, kontroverzno. Napominje da avijacija jeste veliki zagađivač vazduha, ali da u odnosu na neke druge "prljavije industrije" nije najveći.
"Hajde da karikiramo - život planete zavisi od toga da svi letovi stanu, dakle da se nešto drastično desi oko omotača, odnosno da se smanji efekat staklene bašte. I ekonomija sveta bi stala i to bi dakle bio veći problem u funkcionisanju i održivosti planete nego ekologija“, rekao je Vojinović.
Navodi da je, što se tiče francuskog predloga, upitno da li će se glasači pobuniti ako avio-karte poskupe u sledećih 5-6 godina, pa se to opet vrati na staro.
“Videćemo. Avio-industrija, odnosno proizvođači motora za avione, idu ka tome da motori, odnosno avioni kroz motore budu pogonjeni biogorivima. I to je jedan od načina koji može zapravo da doprinese smanjenju emisije štetnih gasova“, kaže Vojinović.
Dodaje da je Francuska verovatno reagovala na trend porasta putnika u avio-saobraćaju od kraja korone, zbog čega su i avio-karte poskupele.
“Putnici su se vratili u vazduh, odnosno lete avionima mnogo, mnogo više nego čak i pre korone“, rekao je Vojinović.
Napominje da su troškovi avio-saobraćaja sada skuplji i da će razne avio-kompanije svakako povećavati cene karata.
"To će se desiti neznatno, ali nikada više, i za to se slažu i direktori tih najvećih loukost aviokompanija, neće biti onih ultra loukost cena karata - kada oni imaju neke masovne promocije, kada uvode nove linije, promovišu nove gradove, od jedan-dva evra“, ističe Vojinović.
Dodaje da će se gužva na nebu smanjiti sledećih nekoliko godina, sa povećavanjem cene karata i kapaciteta u drugim vrstama saobraćaja, ali da avio-saobraćaj ostaje bez konkurencije.
“On je činjenično i dokazano najbezbedniji, najpraktičniji i najbrži vid saobraćaja. Ne samo za ljude, već i za teret. I da, on možda, ukoliko postoje adekvatne alternative, pre svega u kontekstu ekologije, u vidu železnice, nema smisla toliko na nivou intra saobraćaja velikih država, ali je i dalje jako bitan“, kaže Vojinović.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.