Pad cena baterija podstaknut je poboljšanjima u tehnologiji i hemiji baterija, novim proizvodnim procesima i većim obimom proizvodnje
Nova studija Kancelarije za tehnologiju vozila američkog Ministarstva energetike (DOE) zaključuje da je cena baterija za električna vozila pala za neverovatnih 90 procenata između 2008. i 2023. godine, što je proizvođačima automobila olakšalo da smanje jaz u ceni između vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih vozila.
To je ono što studija kaže, ali čini se da je jaz i dalje prevelik, posebno ako razmišljate o električnoj mobilnosti kao dominantnom obliku transporta. Pad cena baterija podstaknut je poboljšanjima u tehnologiji i hemiji baterija, novim proizvodnim procesima i značajnim povećanjem obima proizvodnje.
Cena litijum-jonske baterije je pala sa 1.415 USD/kWh u 2008. na 139 USD/kWh u 2023. godini. Razlika je manja ako se uključi 15 godina inflacije, ali pad je i dalje 1.000 dolara kada se prilagodi trenutnoj vrednosti u dolarima.
Baterija od 81 kWh u Teslinom Modelu Y koštala bi 114.615 dolara 2008. godine (da je taj automobil tada napravljen), u poređenju sa 11.259 dolara u 2023.
Pretpostavlja se da će do kraja decenije uporedivi električni automobili biti jeftiniji od onih sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.