Benzin 98 i benzin 95 oktana - razlike i prednosti: Šta se dešava ako natočite pogrešno gorivo u automobil?

Problem s mešanjem goriva najčešće dolazi kada dizel sipate u benzinca i obrnuto. Ali šta se dešava kada slučajno pomešate benzin od 95 i 98 oktana?

12.07.2025. 13:50
  • Podeli:
gorivo, benzin, pumpa, dizel pixabay-65bb64b460080.webp Foto: Pixabay

Na benzinskim pumpama najčešće su dostupne dve vrste benzina: onaj najrasprostranjeniji s 95 i onaj manje dostupan sa 98 oktana. Možemo li koristiti oba ili je svaki namenjen za drugi tip motora i šta se dešava ako ih pomešamo?

Problem s mešanjem goriva najčešće dolazi kada dizel sipate u benzinca i obrnuto. Ali šta se dešava kada slučajno pomešate benzin od 95 i 98 oktana?

Za početak, oktanska vrednost, u ovom slučaju 95 ili 98, označava otpornost benzina na preuranjenu detonaciju unutar motora. Što je ovaj broj veći, to je gorivo u stanju da adekvatnije izdrži kompresiju bez preuranjene eksplozije. To znači da benzin od 98 oktana traje duže i formulisan je za motore koji rade s većim zahtevima za kompresijom, kao što su motori visokih performansi ili određeni hibridi.

Međutim, treba imati na umu da prelazak sa benzina 95 na benzin 98 i obrnuto ne donosi nikakve prednosti. Međutim, ima neke manje nedostatke.

Naime, ako već pomešate značajnu količinu dva različita benzina, motor neće pretrpjti štetu, bar ne onu trenutnu, iako se ne preporučuje da to radite često. Svaki motor je dizajniran za određenu vrstu benzina, tako da se uvek preporučuje korišćenje te vrste, a ne druge.

Ključno je pitanje šta se dešava ako točite benzin od 98 oktana u automobil kojem je preporučen rad na benzinu od 95 oktana? Automobil neće dobiti dodatnu snagu ili nešto slično, jednostavno će potrošiti više goriva.

A u obrnutom slučaju? Ako benzinski motor od 98 oktana radi na benzinu od 95 oktana, primetićete gubitak performansi ili čak neuravnotežen rad motora.

Slično tome, mit da benzin od 98 oktana čisti rezervoar benzinskog motora od 95 oktana nije tačan. To zavisi isključivo od aditiva u svakom gorivu, a ne od njegove oktanske vrednosti. Za ovo bi bilo najbolje koristiti premium gorivo ili specifične aditive.

Ako se istovremeno pitate da li je 98-ica bolja, stručnaci će najkraće reći - ne nužno. Ako je vaš automobil konstruisan za rad na benzinu od 95 oktana, korišćenje benzina od 98 oktana neće poboljšati njegove performanse, neće smanjiti potrošnju, niti produžiti njegov vek trajanja.

Ukoliko ste slučajno pomešali benzin od 95 i 98 oktana u rezervoaru, budite mirni. Vaš automobil neće patiti, sve dok imate u rezervoaru većinu preporučene vrste goriva i sve dok često ne praktikujete točenje benzina koji nije predviđen za motor vašeg vozila. Ako niste sigurni koji tip benzina treba da natočite, držite se preporuke koju možete očitati na unutrašnjoj strani poklopca rezervoara.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()