Od 1. januara trebalo bi da startuje novčana subvencija za zamenu starih dizelaša za automobile sa euro6 motorima ali još nema pravilnika o tome
Sredinom decembra prošle godine dobili smo Program zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine sa akcionim planom, a u tom vladinom dokumentu kao jedna od mera za poboljšanje kvaliteta vazduha je predviđen i novčani podsticaj za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, sa euro6 motorima koja manje zagađuju životnu sredinu.
Međutim, prijave zainteresovanih građana za ovu akciju još nisu počele, pošto se pravilnik o subvencijama, najavljen za oktobar, još čeka, piše Biznis.rs.
Bez pravilnika nema ni kriterijuma kako da se prijave građani ali ni kako bi trebalo da reciklažni centri primaju rashodovana vozila sa dizel agregatima.
Akcija će biti realizovana uprkos kašnjenju, saznaje onlajn poslovni magazin, samo kada Agencija za bezbednost saobraćaja donese Pravilnik koji će regulisati ovu oblast/akciju.
Prema onome što je najavljivano, podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa. Takođe je naglašeno da finansijski podsticaji pokrivaju do 35% troškova nabavke novih i polovnih euro6.
Za realizaciju ovog plana predviđena su ulaganja od 2,6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu.
Ova mera podrazumeva da će se subvencijama omogućiti otpremanje najstarijih vozila iz voznog parka u reciklažne centre, a cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude otpremljeno 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.
Usvojeni „Program zaštite vazduha u Republici Srbiji“ predviđa da se od 1. januara 2024. godine zabrani uvoz polovnih vozila sa standardima emisije gasova evro3 i evro4, a od 1. januara 2025. godine i standard evro5.
Smanjenje broja starih dizelaša na putevima, koji su najveći zagađivači u saobraćaju, prvi je korak na putu ka čistijem vazduhu u zemlji gde je prosek starosti automobila 17 godina, značajno više od onog u Evropskoj uniji koji iznosi 12 godina.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.