Rad u praznom hodu i spora vožnja povećavaju habanje motora i degradaciju ulja i ostalih tečnosti
Foto: UnsplashKakav uticaj na dizel vozilo ima dug rad u praznom hodu ili spora vožnja – i kako pravilno održavati takvo vozilo?
U ovom konkretnom slučaju radi se o američkom kamionetu Ford F550 iz 2016. godine, opremljenom 6.7 litarskim Power Stroke motorom, sa samo 42.000 pređenih kilometara.
Ford je većinu vremena korišćen kao vučno vozilo aukcijske kompanije na mestu događaja, dakle najviše je radio u praznom hodu ili je premeštao druga vozila po parkingu.
Iako je redovno servisiran, specifičnosti ovakvog režima rada su bile zanemarene.
Rad u praznom hodu i spora vožnja povećavaju habanje motora i degradaciju ulja i ostalih tečnosti. Zbog toga Ford preporučuje drugačije intervale održavanja za vozila koja dugo stoje u mestu sa upaljenim motorom.
Kompanija navodi da 1 sat rada u praznom hodu odgovara otprilike 40 pređenih kilometara, ali ako je vozilo konstantno u takvom režimu, potrebna je još veća pažnja.
Vozilu koje radi 6 sati dnevno u praznom hodu, motorno ulje bi trebalo menjati svakih 30 dana. Upravo zato Ford svoje kamionete oprema meračem radnih sati.
U primeru koji je na Jutjubu objavio Ford Boss Me, u karteru motora se nakupila velika količina mulja. Ulje je bilo sivo-crne boje, što pokazuje da je intenzivno korišćeno i da sadrži mnogo sitnih metalnih čestica.
Turbopunjač je takođe uništen zbog izostanka pravilnog podmazivanja.
Gusto, crno ulje, koje je izgubilo svoja podmazujuća svojstva i puno je čestica, ne može da funkcioniše u savremenom motoru koji zahteva vrlo precizne tolerancije.
U ovom slučaju, jedino rešenje je – skupa zamena motora.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







