New Fiat 600 Hybrid omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo oko 11 sekundi
Nakon zvanične prezentacije modela New Fiat 600e u Lingotu 4. jula, italijanski proizvođač najavljuje hibridnu verziju koja će biti dostupna od 2024. godine.
Novi Fiat 600 će biti dostupan samo u električnom ili elektrifikovanom izdanju, a hibridna verzija biće namenjena onim zemljama gde je prelazak na električne automobile i dalje spor, kažu u toj kompaniji.
Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda Fiat i globalni direktor marketinga kompanije Stellantis, rekao je:
"Naša strateška vizija ostaje potpuno električna, a 500e kao najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi podstiče našu odlučnost da nastavimo i učinimo električna vozila zaista dostupnim svima. Međutim, takođe ćemo ostati relevantni u zemljama kao što je Italija, našem domaćem tržištu, gde električna vozila još uvek nisu toliko popularna. Stoga, za ove odabrane zemlje, zajedno sa novim potpuno električnim modelom New 600, ponudićemo hibrid visokih performansi koji će, nadamo se, otvoriti vrata svetu sa više elektrifikacije."
Hibridni pogonski sistem će biti dostupan u dva nivoa opreme: New Fiat 600 Hybrid La Prima, najekskluzivnija verzija, i New Fiat 600 Hybrid, najpristupačnija verzija.
MHEV ("laki" hibrid) motor ugrađen u Novi Fiat 600 Hybrid omogućava vozaču da se kreće samo na struju ne samo u gradu pri brzinama do 30 km/h, već i na gradskim i seoskim putevima kada vozač otpusti pedalu gasa na ravnom ili na nizbrdici, i u istoj situaciji na auto-putu.
Tajna performansi leži u sinergiji između 3-cilindarskog 1.2 litarskog motora sa unutrašnjim sagorevanjem od 100 KS, 48-voltnog Li-jonskog akumulatora i novog 6-stepenog električnog menjača sa duplim kvačilom, uključujući 21 kW e-motor.
"Dodata" električna snaga poboljšava elastičnost pri niskim obrtajima i prilikom kretanja, pružajući vozaču tihi start i brz odziv, sa transparentnim i brzim prelazima. Osim toga, ova tehnologija omogućava rekuperaciju energije pri usporavanju vozila.
U normalnim uslovima vožnje, motor je dizajniran da optimizuje potrošnju goriva i smanji do 15% CO2 emisija u poređenju sa "regularnim" motorom sa automatskim menjačem, uz samo 110 do 114 g procenjenih CO2 emisija koje ga čine konkurentnim u odnosu na druge brendove, kažu u Fiatu.
New Fiat 600 Hybrid omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo oko 11 sekundi i praktično trenutnu isporuku obrtnog momenta iz električnog motora.
Hibridni pogon ima višestruke prednosti, posebno prilikom pokretanja u 100% električnom režimu (e-pokretanje): glatko, tiho i bez trošenja benzina. Takođe, električni motor poboljšava efikasnost i dinamiku vozila, omogućavajući vožnju automobila sa isključenim SUS motorom u određenim situacijama.
Ovaj režim se aktivira tokom vožnje po gradu brzinom do 30 km/h, sa 1 km potpuno električnog dometa na gradskim i seoskim putevima pri glatkoj vožnji, kada vozač otpusti gas pedalu u stabilizovanim uslovima ili na nizbrdici, i u istoj situaciji i na auto-putu.
Napajanje samo električnom energijom može se koristiti i za funkciju e-creeping, koja se koristi za obavljanje niza kratkih pokreta napred bez pritiska na papučicu gasa, na primer, u saobraćajnoj gužvi (e-queueing).
Automobil se takođe može parkirati u 100% električnom režimu, bilo u prvoj brzini ili u rikvercu (e-parking). Pored toga, hibridni pogon je dizajniran da povrati energiju tokom usporavanja.
Prednosti ove tehnologije su odmah vidljive: manja potrošnja i emisije, i veće briga o okolini. Manje buke i više udobnosti i zabave, zahvaljujući fluidnosti duplog električnog kvačila i brzim reakcijama pogonskog sistema.
Novi 600 Hybrid će biti dostupan na italijanskom tržištu po ceni od 19.950 evra uz maksimalne subvencije, a osnovna cena je 24.950 evra.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.