Gde će ići baterije električnih vozila koje "umru": Niče fabrika za reciklažu vredna 180 miliona evra

Startap firma je navela da će nova firma prvenstveno služiti klijentima u automobilskoj industriji, prozvodnji baterija i hemijskoj industriji

09.09.2024. 15:28
  • Podeli:
baterije za električna vozila, baterije za električne automobile - profimedia-0819098659-66def7ba3711e.webp Foto: Profimedia

Nemačka startap kompanija Sajlib (Cylib), koju podržavaju firme kao što su Porše ili Boš, započela je danas u Dormagenu, južno od Diseldorfa, gradnju velike fabrike za reciklažu baterija električnih vozila (EV), u vrednosti od 180 miliona evra.

Kompanija tvrdi da će njena fabrika biti najveće postrojenje za reciklažu litijum-jonskih baterija pošto da planira da reciklira oko 30.000 tona dotrajalih EV baterija godišnje, prenosi Si-En-Bi-Si (CNBC).

Prema saznanjima anonimnog upućenog izvora, ove reciklirane baterije će koristiti Porše koji je prethodno uložio 55 miliona evra u firmu Sajlib. Planirano je da fabrika počne sa radom u 2026. godini.

Startap firma je navela da će nova firma prvenstveno služiti klijentima u automobilskoj industriji, prozvodnji baterija i hemijskoj industriji, a želi da otvori slične fabrike i na drugim lokacijama u Nemačkoj i drugim zemljama Evrope.

Novi objekat se gradi na braunfild lokaciji, na prostoru koju je prethodno koristila hemijska industrija.

Lokacija je strateška i na njoj već postoje odgovarajući lanci snabdevanja.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()