Ford je prethodno uložio dve milijarde dolara kako bi pripremio fabriku u Kelnu za proizvodnju električnih vozila.
Iako je električni Explorer predstavljen u martu 2023, Ford je sa proizvodnjom počeo tek u junu ove godine. Prvi put prikazan u julu, obnovljeni Capri počeo je da se sklapa u septembru. Sada Fordova evropska ekspozitura već smanjuje proizvodnju u fabrici u Kelnu u Nemačkoj. Opravdano se postavlja pitanje - zašto?
Zato što se dva modela povezana s Volkswagenom, Explorer i Capri, ne prodaju baš dobro. Nemački list Kölner Stadt-Anzeiger saznao je od portparola Forda da "brzo pogoršanje tržišnih uslova za električna vozila" usporava proizvodnju i plasman modela Explorer i Capri.
Zaposleni će biti prinuđeni da rade jednu nedelju, a zatim da uzimaju slobodnu nedelju, sve do božićnih praznika. To je veliki udarac za pogon u Kelnu, imajući u vidu da je Ford uložio dve milijarde dolara kako bi pripremio nemačku fabriku za proizvodnju električnih vozila.
Retkost je da automobilska kompanija usporava proizvodnju modela koji je tek nekoliko meseci u pogonu. Fordova ofanziva na tržištu električnih vozila u Evropi počela je na račun Fieste, popularnog potkompaktnog automobila koji je šokantno povučen iz proizvodnje u julu 2023.
Da stvar bude gora, kompanija nema mnogo preostalih modela sa SUS motorom na koje bi mogla da se osloni, s obzirom da je Mondeo, koji se pravio u Valensiji, Španija, povučen 2022, a Focus će prestati da se proizvodi u fabrici u Nemačkoj 2025.
Tokom prvih devet meseci ove godine, Fordov tržišni udeo u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i regionu Evropskog udruženja slobodne trgovine (EFTA), koji uključuje Island, Lihtenštajn i Norvešku, pao je sa 4,1% na samo 3,3%.
Podaci koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da je Ford prodao samo 326.975 putničkih automobila, što je pad od 18% u poređenju sa periodom januar-septembar 2023.
Automotive News Europe izveštava da su planirani dodatni rezovi u proizvodnji u fabrici u Kelnu početkom 2025.
Prvi Fordov pogon sa ugljenično neutralnim radom ima maksimalni godišnji kapacitet od 250.000 električnih vozila, ali dostići taj broj trenutno izgleda kao nemoguća misija.
Još jedno električno vozilo Forda, F-150 Lightning, takođe prolazi kroz težak period. Proizvodnja u fabrici u Dearbornu u Mičigenu biće pauzirana od 15. novembra do 6. januara 2025. zbog slabe tražnje.
Ova sedmonedeljna obustava uključuje i uobičajeni jednomesečni praznični odmor. To je već drugi put da Ford privremeno zaustavlja proizvodnju. Prvi put se to dogodilo u februaru, kada je proizvodnja obustavljena na devet nedelja zbog problema sa kvalitetom, koji nisu rešeni sve do aprila.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.