Ima li rešenja za jedan od najvećih problema električnih vozila: Verovali ili ne, dizajneri stižu u pomoć

Optimizacija aerodinamičke efikasnosti je ključna za povećanje dometa EV

29.10.2024. 07:30
  • Podeli:
stellantis - foto Printscreen Yotubue Stellantis North America-671f68381715f.webp Foto: Printscreen/Yotubue/Stellantis North America

Stellantis, globalni proizvođač automobila, objavio je da je uložio 29,5 miliona dolara u istraživački i tehnološki centar u Obern Hilsu, SAD, kako bi optimizovao svoju inovativnu tehnologiju Moving Ground Plane (MGP). Ova tehnologija nadograđuje vazdušni tunel merenjima koja uključuju okretanje točkova, što čini do 10% aerodinamičkog otpora u stvarnoj vožnji.

Optimizacija aerodinamičke efikasnosti je ključna za povećanje dometa EV sa jednim punjenjem. Ovo poboljšanje direktno doprinosi povećanju efikasnosti i većem dometu električnih vozila, uz potencijalno smanjenje veličine baterije, što bi zauzvrat moglo dovesti do uštede troškova, kao i težine vozila.

Mark Čempin, stariji potpredsednik Stellantisovog severnoameričkog inženjerskog tehnološkog centra, rekao je:

"Domet je ključan za prelazak kupaca na čistu mobilnost. Zbog toga je ova investicija veoma važna. Smanjenjem otpora, povećavamo autonomiju vožnje električnih automobila i na kraju poboljšavamo ukupno iskustvo vožnje za naše kupce."

Inovativna nadogradnja aero-akustičnog tunela kompanije omogućava da testno vozilo ostane nepomično dok simulira vožnju u realnim uslovima.

Pokretna traka omogućava kretanje sva četiri točka, dok se peta traka pruža uzdužno ispod vozila, simulirajući uslove vožnje na putu. Ova realistična simulacija omogućava preciznije testiranje i aerodinamička poboljšanja.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()